- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

دستگیری آدم ربایان در ۲ ماموریت جداگانه در شرق تهران

به گزارش ندای وارنا؛ [1]عبدالرضا ناظری صبح پنج شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته  ناجا با اصحاب رسانه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: اصحاب رسانه در احساس آرامش مردم نقش مهمی دارند چرا که خبرنگاران پیام رسانان بعد نرم امنیت هستند.

ناظری در ادامه افزود: با توجه به جنگ نرم دشمن که چندین سال است آغاز شده است و مبارزه با این بعد جنگ نرم که بعضا مهم تر از بعد سخت آن است و بر دوش خبرنگاران گرفته باید از شما تقدیر شود چرا که اخبار و اطلاع رسانی شما نقش مهمی داشته است.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم هم شکست خورده و توان مقابله با قلم شما را ندارد گفت: این پیروزی قطعا توانمندی خبرنگاران بوده است و اتحاد پلیس و خبرنگاران جهت فرهنگ سازی اطلاع رسانی گام مهمی برای کاهش آسیب های اجتماعی محسوب می شود و می دانیم که دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه کاهش اسیب های اجتماعی است.

مراسم ملی و دینی در سال گذشته باشکوه تر و در کمال امنیت برگزار شد

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اینکه دشمن در برخی نقاط ضرباتی را وارد کرده اما به هدف خود نرسیده است بیان داشت: در این زمینه نقش افرینی خبرنگاران بسیار تاثیر گذار بوده و حتی قلم شما در برخی از ماموریت ها از سلاح همکاران پلیس نیز تاثیرگذار تر بوده است و در جنگ نرم و در بعد نرم تامین امنیت در جامعه موثر واقع شده است.

وی اطلاع رسانی به موقع برخی حوادث به طور شفاف و آگاه سازی مردم و ناکارامد کردن توطئه های دشمن در سایت های خبری و رسانه ها را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در جنگ رسانه ای که دشمن و استکبار با عمال منطقه ای دنبال می کند با شبکه های معاند در دنیا قلم و شجاعت و حضور خبرنگاران اثرگذار بوده و انان را شکست داده است و دشمن در جنگ رسانه ای به هدف نرسیده و درجنگ سرد هم شکست خورده است.

ناظری با بیان این که طی یکسال اخیر مناسبت های ملی و مذهبی، راهپیمایی ۲۲ بهمن،  برنامه های عزاداری در لیالی قدر و راهپیمایی روز قدس نسبت به سنوات قبل پرشور تر برگزار شده است، گفت: قطعا تامین امنیت این مراسم ها با تهدیداتی که وجود داشت سخت تر و پیچیده بود اما با همت پلیس این مراسم ها با کمال امنیت و آرامش برگزار شد.

وی بیان داشت: علی رغم مشکلات اقتصادی مخصوصا از دی ماه گذشته بخشی از توان انتظامی ما صرف این حوزه شد و در این مورد نیز مبارزه با اخلال گران در شرق استان تهران با همکاری اصحاب رسانه و اطلاع رسانی صحیح به خوبی انجام و توطئه ها نقش بر آب شد و شکست خورد و با کسانی که قصد ایجاد اخلال در حوزه امنیت و کسب و کار را داشتند با قاطعیت برخورد صورت گرفت.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان این که جایی که مردم مطالبات بر حق خود را بیان کردند، پلیس همانند یار مهربان در کنار آنان قرار گرفته است، افزود: در زمینه های مختلف تدابیری را در ستاد کل و سلسله مراتب ناجا و با کسانی که قصد اخلال در بازار ارز و طلا را داشتند برنامه ریزی کردیم و پلیس مقتدرانه در مقابل آنان نیز ایستاد و با آنان برخورد کرد.

دستگیری آدم ربایان در ۲ فقره آدم ربایی در شرق تهران در کم تر از ۴۸ ساعت

وی با اشاره به ماموریت های مهم انجام شده و برخورد با جرایم خشن گفت: در این رابطه ۲ فقره آدم ربایی در ورامین داشتیم که یک بار در خارج و یک بار در داخل این منطقه انجام شد و این ماموریت کمتر از ۲۴ و ۴۸ ساعت با موفقیت به پایان رسید و گروگان ها آزاد و آدم ربایان تحویل مراجع قضایی شدند و کارنامه درخشانی برای پلیس شرق استان تهران در این زمینه ثبت شد.

ناظری با اشاره به شعار این هفته و اعلام مولفه های اقتدار پلیس گفت: «پلیس مقتدر امین مردم» شعار این هفته خواهد بود و اولین مولفه اقتدار پلیس در حال حاضر فرماندهی معظم کل قوا به نام فرمانده مقتدر نیروهای مسلح است و این عامل مهم اقتدار است و عامل دوم شهدای عرصه نظم و امنیت هستند که با ایثار جان خود و نثار خون خود در تامین امنیت جامعه سبب اقتدار پلیس شده اند و صبر خانواده شهدا و جانبازان افتخارات و شاخص های این پلیس است.

وی مردم را از دیگر شاخص های اقتدار ناجا دانست و اظهار داشت: همکاری و حرف شنوی مردم سبب این اقتدار است و رضایت ۸۸ درصدی مردم نشان از تلاش و ایثار همکاران در عرصه های مختلف ترافیکی و کشف جرم و فضای مجازی و غیره است که از عوامل اقتدار محسوب می شوند لذا علت این شعار برای هفته ناجا داشتن این شاخصه ها است.

ناظری زمان هفته ناجا را از ۱۳ تا ۲۰ مهر اعلام کرد و بیان داشت: طی این مدت برنامه های هفته ناجا را خواهیم داشت که اولین برنامه ۱۳ مهر مصادف با روز جمعه است و با حضور در جمع نمازگزاران جمعه و سخنرانی قبل از خطبه های توسط فرماندهان آغاز می شود و در روز شنبه نیز برگزار ی مراسم صبحگاه مشترک با حضور مسئولین و ائمه جمعه و اصحاب رسانه را خواهیم داشت که بعد از آن نمایشگاه دستاوردهای آخرین رزمایش ذوالفقار به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی برنامه دیگر هفته ناجا را برگزاری همایش طلایه داران ترافیک با محوریت پلیس راهور در داخل شهر و پلیس راه در خارج از شهر اعلام کرد و افزود: به مناسبت این ایام تجدید بیعت با ارمان های امام و شهدا را نیز خواهیم داشت.

منبع : مهر

انهای پیام/