- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

دهیاران «دوچرخه سوار» از بخش مرکزی ورامین آمدند

به گزارش ندای وارنا [1] به نقل از روابط عمومی بخشداری مرکزی ورامین،  این اقدام ابتکاری که به همت مصطفی حیدری بخشدار مرکزی شهرستان ورامین شکل گرفت، صبح پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ در محل بخشداری مرکزی آغاز شد.

حیدری در مراسم شروع به کار این اقدام ارزنده گفت: چند دلیل برای این کار وجود دارد که مهم ترین آنها سلامتی جسم و روح است، ضمن اینکه از لحاظ علمی نیز ثابت شده است که ورزش می تواند سلامت مدیران را تا حدّ زیادی تضمین کند و تأکید اسلام هم هست.

وی ادامه داد: حضور در جمع مردم با دوچرخه می تواند فرهنگسازی مفیدی باشد که به غنای فرهنگی روستاها کمک می کند.

بخشدار مرکزی شهرستان ورامین تأکید کرد: این اقدام ارزنده باعث می شود تا دهیاران دیگر با خودرو یا موتورسیکلت در روستایشان تردد نکنند که البته ایام بارندگی و فصل سرما می تواند مورد استثناء باشد.

وی افزود: روستاهای بخش مرکزی شهرستان ورامین در اکثر امور پیشتاز و پیشگام هستند که می توان به امور کشاورزی، تولیدی، صنعتی و حتی سیاسی و اجتماعی اشاره کرد.

حیدری یادآور شد: ترویج فرهنگ دوچرخه سواری توسط دهیاران که مسئولیت اداره روستاها را برعهده دارند، نقش مؤثری در پیشبرد اهداف ذکر شده نیز دارند و می تواند گام مهمی در ارائه الگوی مناسب به مردم، به خصوص نوجوانان و جوانان باشد.