- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ورامین/حریق در عرصه های طبیعی نداشتیم

به گزارش ندای وارنا؛ [1]   اصغر سپه وند پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی، ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین واقع در پلاک حصارگلی باز پس گیری و به دولت بازگردانده شد.

وی افزود: این اراضی تصرف شده در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین رفع تصرف شده است.

سپه وند از فعالیت ۲۴ ساعته کشیک‌های اطفا حریق عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش آتش سوزی‌های احتمالی، کشیک‌های اطفا حریق عرصه‌های منابع طبیعی با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری دستگاه‌هایی همچون محیط زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری در سطح شهرستان ورامین تشکیل شده است که در مواقع اضطراری تیم‌های اطفا حریق با آمادگی کامل به محل حادثه اعزام خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان‌های قرچک و ورامین عنوان داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی نداشته‌ایم و امیدوار هستیم با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان و گردشگران خطر آتش سوزی به حداقل برسد.

سپه وند با اشاره به اینکه شهرستان ورامین دارای ۱۹۰ هزار هکتار مرتع است بیان داشت: با توجه به بارش‌های مناسب و پوشش مطلوب مراتع، در فصل چرا بهره برداری خوبی جهت تعلیف دام‌ها صورت گرفت که این اقدام نقش مهمی در پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حریق داشته است.

وی ابراز داشت: شهرستان ورامین دارای ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای حدود ۹۸ درصد این اراضی سند مالکیت دفترچه‌ای صادر شده و در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، تاکنون ۳۲ هزار هکتار از این اراضی دارای اسناد تک برگ کاداستری شده است.