- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

رکورد خرید گندم کشاورزان در ورامین شکسته شد

به گزارش ندای وارنا ،محمد گلدستانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان دشت ورامین از دهم خرداد ماه سال جاری در سه مرکز سیلوی ورامین، کارخانه صنایع آرد ورامین و سیلوی پاکدشت صورت گرفت که تا پایان زمان خرید تضمینی گندم ، بیش از ۶۴ هزار تن محصول به این مراکز تحویل داده شد که رکورد خرید تضمینی گندم در منطقه با این میزان خرید شکسته شد.
وی افزود: سال گذشته حدود ۴۹ هزار تن گندم خریداری شد که امسال شاهد رشد ۱۵ هزار تنی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستیم.
گلدستانی اظهار کرد: رشد خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاروزان دشت ورامین در حالی صورت گرفته که چهار سال گذشته تنها ۳ هزار تن محصول تحویل مراکز خرید شده بود و با تلاش مسئولان سیلو، کشاورزان با اطیمنان محصول خود را تحویل می دهند.
وی نرخ خرید هر کیلوگرم گندم معمولی با چهار و نیم درصد افت را ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال اعلام کرد.
گلدستانی افزود: مبالغ خرید گندم کشاورزانی که تا اول مرداد ماه نسبت به تحویل گندم به مراکز خرید اقدام کرده بودند به حساب آنان واریز شده است.
وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار خرید تضمینی کلزا نیز در شهرستان ورامین صورت گرفته که طی آن بیش از ۳۰۰ تن کلزا خریداری شده و مبالغ آن به طور کامل به حساب کشاورزان واریز شده است.
رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان های جنوب شرق استان تهران قیمت پایه خرید محصول کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت به ازاء هر کیلوگرم ۲۵ هزار و ۳۰۰ ریال اعلام کرد.