- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

زنجیره انسانی مبارزه با مواد مخدر در پیشوا تشکیل شد

به گزارش ندای وارنا؛ [1] در این طرح که روز دوشنبه در میدان شهید اردستانی پیشوا برگزار شد، داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشکیل یک زنجیره انسانی در میدان ورودی شهر، پلاکاردهایی با موضوع پیشگیری از اعتیاد حمل کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر پیشوا در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه با هدف حمایت از سلامتی زندگی مردم جامعه و آگاهی بخشی به عمومی جامعه در مقابله با  پدیده شوم اعتیاد اجرا شد.

جبرائیل رابطی افزود: هدف از اجرای این طرح، حساس سازی و آگاه‌سازی بیشتر جامعه به ویژه قشر جوان نسبت به موضوع پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با مواد مخدر است.

وی افزود: یکی از اهداف تشکیل جمعیت هلال‌ احمر، تامین سلامت انسان‌ها است و اعضای واحد جوانان هلال احمر، با اجرای طرح نه به اعتیاد و با تشکیل زنجیره‌ای انسانی، زندگی در جامعه‌ای عاری از مواد مخدر را برای همگان طلب کردند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور  قطعنامه¬ ۴۲/۱۱۲ مورخ ۷ دسامبر ۱۹۸۷ میلادی، ۲۶ ژوئن را روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با هدف ارتقای درک بین المللی نسبت به این پدیده شوم و تاکید بر لزوم همکاری همه دولت ها در مبارزه با آن نام‌گذاری کرده است.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌ شرق تهران واقع شده است.