- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

ساخت مدرسه به همت مادر شهدای مظفر در پاکدشت

به گزارش ندای وارنا؛ [1] وزیر آموزش و پرورش گفت:در سالروز عملیات غرور آمیز مرصاد به منطقه پاکدشت آمدیم جایی که شهیدان مظفر ۳ برادر از این دیار، در چنین روزی در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند.

محسن حاجی میرزائی افزود:سرکار خانم اسکندری، مادر بزرگوار این شهدا در سالروز شهادت فرزندانش بانی ساخت یک مدرسه ۱۸ کلاسه در محله ارکیده این شهرستان شدند.

وی گفت: ما آمدیم هم برای احترام به خانواده بزرگوار شهدا و هم تقدیر از این تلاشی که انجام می شود.

وی افزود: منطقه پاکدشت به دلیل پذیرایی از مهاجرین بیشتر و رشد جمعیت نیازمند واحدهای آموزشی بیشتری است و ساخت مدرسه در این شهرستان اقدام بسیار مبارکی است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص کمبود معلم و نیروی خدماتی در مدارس کشور گفت: ما وقتی از کمبود نیرو صحبت می کنیم منظور کمبود نیروی رسمی شاغل در آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی افزود: ما امسال برای تمام کلاس ها و مقاطع تحصیلی تدبیر کردیم و از معلمین حق التدریس،از معلمین بازنشسته و از همکارانی که می توانند بازنشستگی خود را به تاخیر بیاندازند استفاده می کنیم.

وی گفت: از بهمن ماه سال گذشته از تمام استان ها به تهران آمدند و برای شروع سال تحصیلی جدید همه اقدامات لازم انجام شده است.

برادر شهدای مظفر هم در سخنانی کوتاه در این مراسم خاطراتی از برادران شهیدش را برای حضار نقل کرد.

محمود مظفر گفت: وقتی که منافقین به کشور حمله کردند و عملیات مرصاد آغاز شد، پدر ما همه فرزندان را جمع کرد و گفت “از امروز غذا خوردن در این خانه حرام است چون امام حکم جهاد داده”

وی افزود: همه خانواده از پدر گرفته تا فرزندان و داماد رفتیم و در کنار دیگر رزمندگان جنگیدیم برای سرافرازی این نظام.

شهرستان پاکدشت با تقدیم ۱۷ شهید والا مقام در عملیات پیروزمندانه مرصاد بیشترین شهید استان تهران در این عملیات را به خود اختصاص داده است.

شهیدان علی، حسن و رضا مظفر شهید ولی الله قمی، شهید همایون حسینی، شهید نورالله پازوکی، شهید مجید دهقانی، شهید فریدون تاجیک، شهید حسن ساویز، شهید حسن هداوند،شهید علیرضا جلیلی سیار،شهید علی اصغر احمدی، شهید یعقوب لرنی،شهید حمیدرضا پورفخر، شهید قربانعلی صمدیان،شهید مجید روستایی و شهید مسعود پازوکی از شهرستان پاکدشت در عملیات ظفرمندانه مرصاد به فیض عظمای شهادت نائل آمدند.