- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

سالن هلال احمر پیشوا به اداره فرهنگ و ارشاد واگذار می‌شود

به گزارش ندای وارنا [1] به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز طی دیدار محمدکرم محمدی فرماندار پیشوا با حسین کتابدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در زمینه ضرورت تجهیز و بهسازی سالن هلال احمر پیشوا گفت‌وگو شد.

محمدی در این دیدار به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در پیشوا اشاره کرد و گفت: مردم پیشوا به‌عنوان وارثان و آغازگران قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ دارای فرهنگی غنی و پیشینه‌ای انقلابی هستند؛ اما این شهرستان ازنظر توسعه‌ای از کم برخوردارترین مناطق استان تهران است.

وی گفت: در پیشوا با وجود وسعت اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف هیچ فضای مناسبی در اختیار انجمن‌های مختلف هنری این شهرستان قرار ندارد.

فرماندار پیشوا بیان کرد: سالن هلال احمر پیشوا به دلیل قدمت آن، بسیار فرسوده و مستهلک شده و قابلیت اجرای مراسم و برنامه‌های مختلف به‌گونه‌ای که در خور و شأن مردم شهرستان باشد را ندارد و بر همین اساس تجهیز و بهسازی آن بسیار ضروری است.

محمدی به سفر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشوا اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود مجموعه فرهنگی و سالن همایش مناسب دیگری در پیشوا قرار شد تا پس از واگذاری سالن همایش هلال احمر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهره‌برداری بلندمدت، اعتبار لازم برای تجهیز آن از سوی این وزارتخانه تأمین شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در این دیدار قول همکاری لازم با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهره‌برداری از سالن این جمعیت در شهرستان پیشوا را داد.

همچنین در این نشست مقرر شد تا کارشناسان دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هلال احمر استان تهران طی نشست‌هایی بهره‌برداری از سالن هلال احمر پیشوا را به یکی از انجمن‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان واگذار کنند.

این جلسه با حضور محمدحسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، امیرحسین طاهری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیدرضا تاجیک رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پیشوا برگزار شد.