- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

سایت ماهواره ای سپهر ورامین برای کمک به ستادبحران ظرفیت خوبی دارد

به گزارش ندای وارنا؛ حسین کاغذلو صبح چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و محمد تقی زاده، معاون عمرانی استانداری تهران، برگزار شد اظهار داشت: با توجه به بارش های اخیر در استان تهران و خاصا شهرستان ورامین تمامی سیلاب ها و سرریز آب سد ماملو را در شهرستان ورامین شاهد بودیم.

فرماندار ورامین با تاکید بر اینکه امسال ضرورت دارد تا ۳ نقطه ای که سال گذشته شناسایی شد و موجب آب گرفتگی می شود را رفع کنیم بیان داشت: سایت ماهواره ای سپهر که در شهرستان ورامین مستقر است ظرفیت خوبی برای کمک به ستاد مدیریت بحران دارد.

کاغذلو گفت: با آغاز بارش نزولات جوی و سرریز آب‌های سطحی شهر تهران به سمت رودخانه‌های ورامین، لایروبی انهار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود که این موضوع در دستور ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بارش نزولات جوی در روزهای پایانی و آغازین امسال، شرایط ویژه‌ای را برای شهرستان به همراه داشت که با شناسایی به موقع مسیر عبور سیلاب، رفع مشکلات انهار، لایروبی رودخانه‌ها و حذف موانع رودها از بروز سیلاب پیشگیری های لازم صورت گرفت و از بروز بحران جلوگیری شد.