- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد: وضع ۱۷تحریم جدید پس از برجام/بانک های اروپایی با ایران همکاری ندارند

به گزارش ندای وارنا، [1] سید حسین نقوی حسینی شامگاه یکشنبه ۱۷ بهمن ۹۵ در جشن انقلاب اسلامی در مسجد امام حسین(ع) کارخانه قند ورامین با اشاره به این نکته که ادامه دادن راه و مسیر شهدای انقلاب یک ضرورت است، اظهار داشت: دهه مبارک فجر یادآور رشادت ها و جانفشانی های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه هایی که برای عزت و اقتدار نظام اسلامی داده شده است، افزود:دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای اندیشیدن به این موضوع است که این نهضت و انقلاب با چه هزینه هایی به دست آمد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این نکته که دشمنان از همان ابتدای نهضت اسلامی به دنبال ضربه زدن به حرکت امام راحل بودند، ادامه داد: دشمن نمی خواست تا این نهال شکوفا شود و از همه ابزارها و وسایل استفاده کرد تا این نهال را بخشکاند.

وی با اشاره به این نکته که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ های قبیله ای توسط دشمن طراحی شد، اضافه کرد:دشمن برای رسیدن به اهداف خود، فتنه های قبیله ای به راه انداخت و خلق ترکمن، بلوچ و غیره در این عرصه تلاش های فراوانی کردند اما ملت ایران با هوشیاری و بصیرت به صحنه آمده و دشمن را ناکام گذاشتند.

گروه های تروریستی در دامن آمریکا و اروپا پرورش پیدا می کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترور بیان داشت: دشمن پس از ناکامی در جنگ های فرقه ای و قبیله ای، حمایت خود را از گروه های تروریستی افزایش داد و گروه هایی نظیر فرقان، شروع به ترور مسئولان و مردم کردند.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی تنها در یک عملیات، ۷۲ نفر از مسئولان کشور را به شهادت رسانده و در ادامه، رییس جمهور و نخست وزیر کشور را شهید کردند.

نقوی حسینی با تشریح آمار شهدای ترور در ایران اسلامی متذکر شد: هم اکنون ۱۷ هزار شهید ترور در کشور به ثبت رسیده است و این نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران، قربانی تروریسم محسوب می شود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهایی نظیر آمریکا و فرانسه باید خجالت بکشند که ملت ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کنند، در حالی که نظام اسلامی بزرگترین قربانی تروریسم محسوب می شود و امروز شاهد هستیم که گروه های تروریستی در دامن آمریکا و اروپا پرورش پیدا می کنند.

دشمنی استکبار با نظام اسلامی ۱۰ برابر شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گروه های تروریستی نیز در برابر اراده وبصیرت مردم ایران اسلامی شکست خوردند و به همین خاطر دشمن جنگ هشت ساله را بر این سرزمین تحمیل کرد.

وی با اشاره به حمایت های قدرت های غرب و شرق از رژیم بعث عراق بیان داشت: دست استکبار در جنگ تحمیلی از آستین صدام بیرون آمد و باید به این نکته اذعان داشت که ایران با صدام نمی جنگید، بلکه تمام دنیا پشت سر صدام قرار داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پس از جنگ تحمیلی نیز فتنه های متعددی بر ملت ایران و نظام اسلامی تحمیل شد که از جمله می توان به شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و فتنه سال ۸۸ اشاره کرد.

برخی چنگ و دندان آمریکا علیه نظام اسلامی را مشاهده نمی کنند

وی با اشاره به کینه توزی استکبار با نظام اسلامی تأکید کرد: دشمنی استکبار با نظام اسلامی کاهش پیدا نکرده و ۱۰ برابر شده است، چرا که دشمن به هیچ عنوان، ایران قدرتمند را نخواهد پذیرفت.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمن از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در اروپا و کشورهای مختلف جهان می ترسد و متأسفانه در این شرایط، برخی افسون لبخند آمریکا بوده و چنگ و دندان این کشور را نمی بینند.

وی با اشاره به تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران پس از امضای برجام یادآور شد: از برجام تاکنون، آمریکا ۱۷ بار تحریم جدید علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده و بدین ترتیب اوضاع از قبل از برجام نیز بدتر شده است.

تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران  پنج برابر شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تا یکسال پیش از برجام، سه تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شد اما یکسال پس از برجام، کشور با ۱۷ تحریم جدید علیه خود مواجه شده است.

نقوی حسینی گفت: امروز فرمایشات و اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری درباره آمریکا آشکار و نمایان می شود و امروز به وضوح می توان پنج برابر شدن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما بارها به رییس دستگاه دیپلماسی تأکید کردیم که فریب لبخندهای دشمن را نخورید و دشمن گاهی با جنگ نرم و گاهی با جنگ سخت به سراغ نظام اسلامی می آید.

وی با اشاره به این نکته که هیچ بانک مهم اروپایی با ایران همکاری نمی کند، به «مهر» یادآور شد: پس از برجام باید  تمامی بانک ها با جمهوری اسلامی ایران کار می کردند اما امروز هیچ کدام از بانک های مهم اروپایی با ایران همکاری ندارند.