- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها از سوی افراد و کسبه ممنوع است

به گزارش ندای وارنا؛ سیدابوالفضل قاسمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، هرگونه سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها از سوی افراد و کسبه ممنوع بوده و شهرداری موظف است تا نسبت به جمع آوری آن اقدام کند.
وی افزود: علاوه بر برخی از کسبه که وسایل خود را در معابر عمومی و پیاده روها قرار می‌دهند، تعدادی وانت بار نیز در مناطق مختلف شهر ورامین در حاشیه خیابان به طور طولانی توقف کرده و علاوه بر سد معبر، خطر تصادفات جاده ای را افزایش می‌دهند.
قاسمی گفت: برخی از این وانت بارها نیز برای روشنایی محل توقف خود از برق شهری سرقت می‌کنند.
وی تصریح کرد: هفته گذشته، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین با تعیین ضرب الاجل یک هفته ای برای این افراد، شهرداری را موظف به جمع آوری هر گونه سد معبر در سطح شهرداری ورامین نمود که با پایان این زمان و نیز تعیین دو روز مهلت اضافی، از صبح امروز عوامل شهرداری با همراهی نیروی انتظامی و پلیس راهور، نسبت به جمع آوری موارد سد معبر اقدام کرد.
وی گفت: در این طرح شهرداری با دست فروشان و کسانی که به دلیل مشکلات مالی در گوشه ای از معابر نسبت به فروش اقلام خود اقدام می‌کنند، برخورد نکرده و مانع کار آن ها نمی‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین اظهار داشت: در این طرح، چند دستگاه وانت بار به پارکینگ منتقل و وسایلی که در معابر عمومی قرار گرفته بود جمع آوری و به انبار منتقل شد.
قاسمی اظهار داشت: وانت بارهایی که قصد فروش کالا، میوه و سبزیجات در سطح شهر ورامین دارند می توانند به خیابان شهید شیرازی مجاور کارخانه روغنکشی، ورودی کهریزک جنب بوستان شقایق، میدان ارشاد پشت مدرسه ایمان، بلوار الغدیر جنب بیمارستان شهید مفتح و پارکینگ انبار تعاون روستایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/س