- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

سی و پنجمین عصر شعر مهربانی با معرفی دو کتاب در شهرستان ورامین برگزار شد

این برنامه در حال و هوای حزن انگیز ایام فاطمی و شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان آن شهید والا مقام و درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان در سانحه هوایی اخیر؛ برگزار شد و در آن شاعران آخرین سروده های خود را تقدیم به ساحت حضرت زهرا (س) و شهدای اخیر نمودند.

طاهر طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش ادبی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و نیز شهادت تعدادی از هموطنان در سانحه هواپیمایی، در خصوص برگزاری عصر شعر مهربانی گفت: برای بهبود و ارتقاء جریان ادبی در شهرستان، استمرار و انسجام این جریانات ادبی بسیار اهمیت دارد و شایسته است در این جریان فرهنگ ساز، امکان حضور حداکثر علاقه مندان فراهم شود. وی تصریح کرد برای حفظ و پویا تر شدن انجمن ها و کانون های ادبی شهرستان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

گفتنی است در سی و پنجمین همایش ادبی شاعران ورامین با نام عصر شعر مهربانی بیش از بیست شاعر شهرستان ورامین و شهرستان های میهمان از پیشوا و قرچک و پاکدشت به قرائت آخرین سروده های خود پرداختند.

همچنین در این محفل ادبی دو کتاب با عناوین “منظومه علوی” و”دری به بهشت” از آثار غلام حسین فرح بخشیان رو نمایی و برای علاقه مندان معرفی شد .

در ضمن مقرر شد در روزهای یکشنبه هر ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ کارگاه شعر و عروض و قافیه و آشنایی با تکنیک های انواع شعر توسط حسین کثیرلو از کارشناسان ادبی برای علاقه مندان آموزش داده می شود.

همچنین در این همایش ادبی مقرر شد با ارتباط مستمر و برنامه ریزی دقیق و اصولی از ظرفیت آموزش و پرورش دبیران، دانش آموزان نیز نهایت استفاده صورت پذیرد.

در پایان خاطر نشان می شود عصر شعر مهربانی بعدی (سی و ششمین)، جمعه بیست و هفتم دی ماه در کافه عباسی یکی از مراکز فرهنگی و سنتی ورامین برگزار خواهد شد.