- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

شب قدر شب آشتی با خداست / سوم خرداد یک نقشه راه است

به گزارش ندای وارنا؛ حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد، بیان داشت: حضرت در ادامه فرازی از دعای ابو حمزه ثمالی می فرماید؛ خداوندا تو را با زبانی صدا می زنم که گناه گنگ کرده است و با قلبی با تو مناجات می کنم که گناه آن را میرانده است.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: گاهی هست که انسان در مراسم دعا و مناجات شرکت می کند اما هیچ حظ و فایده ای از دعا نمی برد در مجلس دعا شرکت می‌کند صحبت می کند یا اصلا به آنچه می خواند توجه ای ندارد و هوش و حواسش جای دیگری است اما گاهی می شود که انسان اصلاً توفیق شرکت در مراسم دعا را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان تمام می شود اما توفیق خواندن یک دعای افتتاح را پیدا نمی کند طبق فرمایش امام سجاد(ع) این شخص با خدا صحبت می کند در حالی که گنگ است و همه می دانیم انسان گنگ اصلا نمی تواند صحبت کند در قسمت دوم می فرماید تو را با قلبی می خوانم که گناه آن را میرانده است چرا که قلبی که مرده است هیچ خاصیتی ندارد.

طزری افزود: در روایت داریم گناه بر روی گناه بدون توجه، قلب را می میراند و هر کس ورعش کم شود به همان مقدار از اثر قلب او کم می شود.

امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه خیرآباد با اشاره به اینکه در آستانه شب های قدر قرار داریم گفت: شب های قدر طبق فرمایش خداوند در قرآن از هزار شب بهتر است و همین فضیلت شب قدر برای ما کافی است که نسبت به آن اهتمام و توجه کافی داشته باشیم در شب قدر هم خودمان و هم دیگران را مد نظر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شب قدر شب آشتی با خداست و توجه داشته باشیم که اگر با اخلاص توبه کنیم حتما آمرزیده خواهیم شد و با حضور در خانه های خدا امشب انس بیشتری با خدا داشته باشیم.

وی با اشاره به روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بیان داشت: وظیفه شرعی و اخلاقی همه ماست که در این مراسم شرکت کنیم و نسبت به عزیزانمان در فلسطین غافل نباشیم استکبار و رژیم غاضب بسیار سعی کردند تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود و هر چه تلاش کردند در جهت امنیت رژیم غاصب بود اما به برکت این حضور در صحنه ها و اعلام حمایت از مردم فلسطین امروز شاهد آن هستیم که رژیم غاضب از هر زمانی ضعیف‌تر و برعکس آن مسئله فلسطین گسترده تر شده است و به برکت مقاومت مردم فلسطین روزگاری رژیم غاضب با چند کشور عربی درگیر شد و پس از شش روز تمام آنان را شکست داد و بخشی از سرزمین های آنان را هم اشغال کرد.

طزری تصریح کرد: امروز در مقابل نوار غزه کمتر از ۴۸ ساعت اعلام آتش‌بس می کند و شرایط را می پذیرد این چیزی نیست مگر به برکت مقاومت و ایستادگی و حضور مردم در صحنه.

امام جمعه خیرآباد به اشاره به سوم خرداد در سال۶۱ سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد روز مقاومت و ایستادگی است روزی که ملت ایران با بضاعت کم اما با دلی پر از ایمان و توکل به خدا در مقابل رژیم بعث عراق که به نمایندگی از ۴۰ کشور دنیا می جنگید توانست نشدنی ها را شدنی کند و خرمشهر خونین را آزاد سازد.

وی خاطرنشان کرد: سوم خرداد یک نماد است، یک تابلوی پیش روی ماست که هر سال تکرار می‌شود تا بفهمیم و به یاد آوریم که با ایمان به خدا و باور به وعده های الهی و عمل خالصانه می‌توان نشدنی ها را شدنی کرد و می‌توان در مقابل کفر با تمام توان ایستاد و پیروز شد.

خطیب جمعه خیرآباد افزود: آن روز ما در کوچکترین وسایل مانند قمقمه آب دچار کمبود بودیم اما دشمن ما از همه ابزار نظامی بهره مند بود اما ما پیروز شدیم امروز هم همان شرایط حاکم است و دشمن با تمام توان به میدان آمده است تا آخرین ضربه خود را به کار گیرد و از طریق جنگ اقتصادی نظام را به زانو در آورد.

وی اضافه کرد: ائتلاف عبری عربی غربی تشکیل می دهد چه های خود در منطقه را فرا می خواند از همه می خواهد ایران را تحریم کنند عربده می کشد تهدید به جنگ می کنند و گاهی دم از مذاکره می زند اما در طرف مقابل، ایران اسلامی با قدرت و با ایمان به خدا و بهره مندی از امکانات و ظرفیت های ویژه قرار دارد.

طزری در پایان اظهار کرد: اگر امروز هم به وعده های الهی باور داشته باشیم و همان ایمان و خلوص را داشته باشیم یقینا ضربه های سنگین تری نسبت به گذشته به او وارد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داد سازش و مذاکره هیچ دستاوردی جز خفت و خواری نداشته است بلکه هر آنچه تاکنون به دست آمده در پرتو استقامت بوده است.

انتهای پیام/