- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

شهر قرچک تشنه است

به گزارش ندای وارنا؛ قطع آب شرب در شهر قرچک در هفته گذشته مردم را به حسابی کلافه کرده است مسئولان علت اصلی قطع آب و افت فشار را مصرف بالا و افزایش دمای هوا اعلام کردند و از مردم درخواست کردند همکاری لازم را داشته باشند.

در قرچک شرایط مناسب نیست و طی هفته گذشته قطع آب موجب گلایه های مردمی شده است.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جلسه هم‌اندیشی بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان قرچک گفت : اجرای هشت تصفیه خانه در اولویت پروژه‌های آبفای استان تهران بوده که یکی از آنها تصفیه خانه قرچک است.

وی بیان داشت :اینکه بارندگی امسال زیاد بوده، پس چرا افت فشار آب وجود دارد، تصور غلطی است؛ چرا که ۵۰ درصد تأمین آب شرب از منابع زیرزمینی بوده و بارندگی‌های امسال تأثیری در این منابع نداشته است.

وی تصریح کرد :سرانه مصرف آب در ایران دو برابر شهروند اروپایی و میزان بارندگی در کشور ما یک‌دهم اروپاست.

وی افزود :وقتی توصیه میکنیم که مصرف بهینه آب صورت گیرد به معنای عدم انجام امور روزمره نیست، بلکه منظور ما بطور مثال عدم آبیاری باغچه، شستشوی خیابان و خودرو با آب شرب است.

photo_2019-07-24_01-10-09

خطیبی فرماندار قرچک در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان گفت: مسئله آب حیاتی است و دغدغه مردم درخصوص افت فشار رخ داده بحق بود.

وی گفت:تسریع در اجرا و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهری از جمله خواسته‌های ما از مدیریت آبفای استان تهران است و نیاز است خط انتقال فاضلاب قرچک تا شهرک صنعتی و روستاها ادامه یابد.

وی افزود : در حال پیگیری هستیم تا زمان اختصاص پساب، آبیاری فضای سبز شهری با استفاده از چاه‌های متروکه و خارج از مدار با تجهیز شهرداری انجام شود.
منبع: برنا