- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

شیوع ویروس کرونا در ورامین هیچ‌گاه به وضعیت قرمز نرسید

به گزارش ندای وارنا؛ [1] حسین کاغذلو روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین اظهار داشت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در ورامین به واسطه تلاش تمامی گروه‌ها از مردم تا مسئولان باعث شد تا شرایط این شهرستان هیچ‌گاه از وضعیت زرد عبور نکرده و اغلب اوقات این شهرستان، شرایط مناسبی را در کنترل بیماری سپری کرد.
وی افزود: با پایان یافتن برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونا روز سوم اسفندماه فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد و وظیفه هر دستگاه در مقابله بااین بیماری مشخص و مسئولان با همراهی مردم وارد میدان مقابله با این ویرس شدند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار تلاش مسئولان، ایثارگران جبهه سلامت نیز در دو بیمارستان شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد با از خودگذشتگی، پذیرای بیماران ناشی از ویروس کرونا شدند و با مدیریت مناسب و برنامه منسجم موفق شدند تا دستاوردهای مهمی را در کنترل ویروس این بیماری به دست آورند.
کاغذلو تصریح کرد: با توجه به این که تنها بیمارستان تأمین اجتماعی جنوب‌شرق تهران در ورامین مستقر است، مراکز درمانی شهرستان علاوه بر ساکنان ورامین، به مردم شهرستان‌های مجاور نیز خدمات درمانی خود را ارائه کردند که این مهم، افتخاری بزرگ برای دشت ورامین در تمرین همدلی و همراهی به همراه آورد.
وی گفت: توزیع صدها هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، تولید ماسک‌های تخصصی، گان و لوازم بهداشتی مورد نیاز در مراکز درمانی ظرفیت شهرستان ورامین را در مدیریت شیوع این ویروس به نمایش گذاشت و بسیاری از نیازهای استان تهران نیز توسط تولیدکنندگان این شهرستان تأمین شد.
فرماندار ورامین افزود: در کنار تلاش‌های صورت گرفته از سوی مردم و مسئولان، گروه‌های جهادی با مدیریت و پشتیبانی سپاه پاسداران و بسیج به میدان مقابله با ویروس کرونا آمده و صحنه‌های غرورآفرینی از همدلی و همراهی مردم در گذر از بحران‌ها را به نمایش گذاشت.
این مسئول با تقدیر از تلاش اصناف شهرستان ورامین گفت: بسیاری از صاحبان صنوف شهرستان ورامین در شرایطی که چشم به بازار شب عید داشتند، حتی پیش از ابلاغ رسمی نسبت به تعطیلی کسب و کار خود اقدام کردند و با وجود ضررهای مالی زیاد، مسئولان را در کنترل این بیماری همراهی نمودند.
کاغذلو با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: بیش از پنج هزار نفر در قالب هیأت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی، کار برگزاری این رویداد مهم سیاسی را بر عهده داشتند و بر اساس قانون، انتخاباتی شفاف و قانونمند را برگزار کردند.
وی تصریح کرد: آراء مردم حق‌الناس و امانتی در دست مسئولان برگزاری این رویداد مهم سیاسی بود و قطعا این امر به پیشرفت شهرستان منحر می‌شود.
این مسئول ادامه داد: شهرستان ورامین سال گذشته با دستاوردهای مهم عمرانی از جمله افزایش ظرفیت انتقال گاز از ۴ به ۲۴ اینچ و اجرای طرح انتقال گاز به شهرک گل و گیاه حصارگلی، اجرای خط انتقال پست ۶۳ کیلوولت پس از ۱۱ سال و برخورداری مردم از آب شرب سالم و بهداشتی سد ماملو همراه بود که این مهم، بسیاری از نیازهای شهرستان را برطرف کرد.
نماینده دولت در شهرستان ورامین افزود: برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اولویت ورامین است چرا که این ساخت و سازها، علاوه بر این که اقتصاد کشاورزی شهرستان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، باعث می‌شود تا آب سالم و بهداشتی که باید به مصرف شرب روستائیان برسد، در باغ ویلاها به هدر رود.
وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهید بهشتی و یاران باوفای ایشان گفت: دستگاه قضا در شهرستان ورامین نمادی از همراهی و همدلی با مسئولان در مواجهه به اقدامات غیرقانونی محسوب می‌شود و ارتباط بسیار مؤثر بین مسئولان اجرایی و قضایی، آرامش و امنیت را برای ورامین به ارمغان آورده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.