- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

صف مردم معترض از عناصر مفسد جدا است

به گزارش ندای وارنا؛ [1] حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به جوسازی های روزهای اخیر به بهانه صدور حکم اعدام برای سه نفر از متهمان گفت: واکنش‌های عجولانه این روزهای، حکایت از احساس خطر جریان نفاق در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.
وی افزود: کسانی که سال‌ها به اسمامی مختلف بر گرده مردم سوار شده‌ و آدرس‌های غلط به امثال روح الله زم ها می‌دادند حال که امروز خود را در برابر تیغ تیز عدالت می‌بینند، برای افرادی دلسوزی می‌کنند که مسبب جنایات بسیاری هستند.
خطیب جمعه ورامین خاطرنشان کرد: ما ضمن دفاع از صلابت و اقتدار قوه قضائیه در برخورد با جرایم، از مسوولان دستگاه قضا می‌خواهیم که  همچون گذشته بدون هیچ گونه ملاحظه، احکام الهی را درباره مفسدان اقتصادی و جانیان فتنه با قدرت اجرا کنند و عناصر منحرف مفسد و فریب‌کار را به پای میز محاکمه کشانده و انتقام این ملت مظلوم را از زالو صفتان پول‌پرست و قدرت‌طلب بگیرد.
محمودی گفت: عملکرد زشت برخی افراد، مردم را به دین و انقلاب بدبین می‌کند، مردم ما از وضع موجود به شدت گله‌مند هستند ولی دشمنان بدانند که صف مردم معترض از عناصر مفسد و فتنه گر جداست.
وی با اشاره به تعرض هواپیماهای جنگی آمریکا و اسرائیل به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: تعقیب هواپیمای مسافربری ایران توسط جنگنده‌های آمریکایی و اسرائیلی، اقدامی جنایتکارانه است.
محمودی با تأکید بر لزوم برخورد دستگاه دیپلماسی با این جنایت گفت: آمریکا و اسرائیل در نهایت استیصال و زبونی، برای جبران ضعف و ناکارآمدی خود به این اقدامات تحقیر آمیز دست می‌زنند ولی ملت ایران تا افول و فروپاشی نظام سلطه دست از مبارزه بر نمی‌دارند.

کشور عراق با مرجعیت قوی ونیروی نظامی می تواند دربرابر دشمنان ایستادگی کند
امام جمعه شهرری گفت: کشور عراق با داشتن مرجعیت قوی آیت الله سیستانی ونیروی نظامی حشد الشعبی می تواند دربرابر دشمنان این کشور ایستادگی کند.
حجت السلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ری اظهار داشت: سفر نخست وزیر عراق که یکی از کشورهای مهم منطقه محسوب می شود واین کشور دارای اهمیت فراوانی است زیرا به دلیل داشتن ذخایرنفتی جزکشورهای قدرتمند است وروابط بین دو کشور دارای اهمیت فراوان است.
شاهچراغی خطاب به دشمنان مشترک ایران وعراق درترور سردار سلیمانی وابوالمهدی المهندس گفت: شهادت سرداران جبهه مقاومت را فراموش نخواهیم کرد ودشمن ضربه محکمی خواهد خورد
امام جمعه شهرری بیان کرد: کشور ایران تاکنون در مسائل داخلی وخارجی عراق دخالت نکرده و به عنوان کشور همسایه درکنار عراق بوده است.
این مسئول با اشاره به اینکه ماه ذی الحجه ماه شادی آفرین است عنوان کرد: پس از شب قدر روزی به بزرگی روز عرفه نیست ما بیشتر از سالهای گذشته به دعا دراین روز محتاج هستیم واقدامات لازم جهت برگزاری این مراسم درصورت رعایت پروتکل بهداشتی انجام شود ویا درمنازل درصورت عدم برگزاری خوانده شود.
وی ادامه داد: درعید قربان نماز روز عید وسنت قربانی کردن که دفع بلا می کند همچنین عید غدیرخم که دراین روز دید بازدید تعطیل کنیم و کینه ها از دل پا کنیم ودراین روز از قشر ضعیف کاسب ها با کمک مومنانه دستگیری کنیم.
امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد که دشمنان دراین عملیات قصد تصرف تهران را داشته ولی باشکست روبرو شدند.
شاهچراغی بیان کرد: پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه است که نعمت بزرگی در جامعه است وبازوی توامندی است که به واسطه نماز جمعه مشکلات توسط ائمه جمعه مطرح می شود.
وی یادآور شد : درسال ۶۶تعداد بسیاری از زائرین خانه خدا به وسیله آل سعود کشته شدند همچنین ۴۰۰ایرانی درچنین روزی درفاجعه منا کشته شدند.

گسترش همکاریهای اقتصادی ایران با همسایگان امیدوارکننده است

امام جمعه دماوند گفت: گسترش همکاری های اقتصادی ایران و همسایگان و توجه به شرق بجای غرب، دیرهنگام اما امیدوارکننده است.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به عصبانیت آمریکا از توسعه روابط ایران با غیرآمریکا، اظهار داشت: این عصبانیت طبیعی است چون آنان دشمن ما هستند.

وی افزود: تلاش برای عملیاتی کردن شعارهای ده سال اخیر کشور با تحرک جهادی – انقلابی، اقتصاد ایران را نجات خواهد داد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: مردم ایران از عهدشکنی و دروغ پردازی های غربیها ناراحت و درفشارند و از رابطه اقتصادی با غیرغربیها استقبال می کنند چراکه اذیت های آمریکا و اسرائیل برای بشریت پایانی ندارد و این حاکمان باید از بین بروند.

این مسئول با اشاره به اقدام شب گذشته آمریکا درخصوص تعرض دو جنگنده به هواپیمای مسافربری ایران، بیان داشت: آمریکایی ها هر رفتار احمقانه ای انجام دهند، دیر یا زود پاسخ کوبنده دریافت خواهند کرد و آنها که به هواپیمای مسافربری تعرض می کنند رفتارشان بی جواب نخواهد ماند چون دوران بزن و دررو تمام شده است.

وی افزود: انتقام خون شهید سلیمانی گرفته نشده و حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد قدم نخست بود نه آخر؛ دیری نخواهد بود که آمریکا در خون سردار سلیمانی غرق شود زیرا این سنت الهی است که ظالم و قاتل به سزای عمل خود برسد.

خطیب جمعه دماوند در ادامه خطبه های این هفته به تلاش های کادر بهداشت و درمان شهرستان برای پیشگیری و درمان مبتلایان به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و بالا بردن قدرت ایمنی بدن زمینه ساز زندگی مسالمت آمیز با کرونا است.

وی با اشاره به اینکه مراسمات ماه محرم با ملاحظه همه پروتکل های بهداشتی در شهرستان برگزار خواهد شد مگر آنکه شرایط خاص پیش آید، گفت: یکی از عوامل سلامتی ورزش است که تعطیل کردن فعالیت های ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید آخرین راه بوده و راهکارهای عدم تعطیلی با حفظ ایمنی را پیدا و عملیاتی کنیم.

مقابله با ترولیسم منافقان در فضای مجازی

امام جمعه پردیس گفت: ترولیسم چهره دیگر تروریسم در فضای مجازی است که منافقان با استفاده از دروغگویی، شایعه پراکنی و اتهام زنی در فضای مجازی جولان می دهند که باید با آنها مقابله شود.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس اظهار داشت: منافقان درعربستان و آلبانی در اتاق پژواک توسط یگان سایبری خود روزانه بیش از ۴۰ هزار شایعه دروغ در فضای مجازی تولید و منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: آنها در جنگ رسانه ای، اعتقادات، باورها و عقاید مردم شریف ایران به ویژه جوانان را نشانه گرفتند تا عقاید پوچ و بی ارزش خود را تحمیل کنند با شایعه پراکنی حرف خد را به کرسی بنشانند.

امام جمعه پردیس با اشاره به تهدید هواپیمای ایرانی توسط دشمنان اسرائیلی و امریکایی ، خاطر نشان کرد: دشمنان ما با تهدید مسافران غیر نظامی و بی دفاع هواپیما ، زبونی، ضعف و ترس و وحشت خود را به نمایش گذاشتند که نشان از کاهش قدرت پوشالی دشمنان در مقابل ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی دلشان برای موشک‌ها و سیلی های ملت ایران و نیروی سپاه تنگ شده است،ایران اسلامی مقتدرانه در مقابل آنها ایستاده و اقدام آنها بی پاسخ نخواهد ماند.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن گلایه از عدم حضور مسئولین شهرستان در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه، خاطر نشان کرد: نمازجمعه پایگاه انقلابی و مردمی و محل پاسخگویی مسئولین به مردم است و امروز پس از گذشت دو ماه از برگزاری نماز جمعه در ایام کروناحضور مسولین شهرستان در بین مردم بسیار کمرنگ است.

حسینی با بیان اینکه شهروندان در ادارات به برخی از مسئولین دسترسی ندارند، اظهار داشت: نمازجمعه فرصت مناسبی برای حضور مسئولین و رفع مشکلات شهروندان است تا کسانی که پشت در بسته ادارات ماندند در محل نمازجمعه مشکلات خودرا بازگو و با مساعدت مسئولان مرتفع کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

امام جمعه: شهردار لواسان ایجاد آرامستان عمومی را در اولویت قرار دهد

امام جمعه لواسانات گفت: لازم است، شهردار لواسان آرامستان عمومی شهر را ایجاد کند؛ زشت است برای شهری همچون لواسان که فاقد این نیاز ضروری است.

حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لواسانات که در مصلای شهر برگزار شد، افزود: بهترین محل نیز طبق گزارش کارشناسان همین آرامستان تپه‌سرخه (محله نجارکلا) است که آماده بوده و قابلیت دارد وسعت پیدا کند.
وی با اشاره به بازپس‌گیری اراضی تپه سرخه از مدعیان ملک شخصی به نفع دولت نیز بیان داشت: از ابتدا زمین‌خواری و تپه‌خواری آشکاری بود که متأسفانه جلوی چشم مسئولان دولتی و قضایی وقت انجام می‌شد، اما به خواست خدا و با پیگیری‌های متعدد، سرانجام خون دل‌ها لعل شد و شعبۀ دوم دیوان عالی کشور در حکمی دقیق و همه‌جانبه ۲۷ هکتار از زمین‌های تصرفی را به بیت المال باز گرداند که خبری بسیار خوش برای مردم لواسان و عدالت‌خواهان بود.
خطیب جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: در کنار آن بحث جاده‌خواری بود که راه آرامستان را بسته بودند و بالاخره با ورود جدی سازمان بازرسی کشور، تلاش شهرداری لواسان و دادگستری استان تهران، همکاری نیروی انتظامی لواسانات و حضور محکم و با صلابت مردم نجارکلا در دفاع از بیت المال، گیت غیرقانونی نیز در اول مرداد برداشته و راه برای مردم و خانواده متوفیان باز شد.
لواسانی اعلام کرد: خبر خوش دیگری در راه است و به زودی به خواست خدا بخش دیگری از این اراضی هم آزاد خواهد شد.
خطیب جمعه لواسانات ادامه داد: گام دوم انقلاب اسلامی، مسئولیت اجتماعی مردم لواسان را به منصۀ حضور رسانده که در عرصه‌های مختلف از جمله عدالت و مبارزه با فساد به میدان آمده‌اند.
خطیب جمعه لواسان ضمن گرامیداشت ۵ مرداد، سالروز اولین اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه بیان داشت: اقامۀ نماز جمعه به دستور حضرت امام و با امامت مرحوم آیت الله طالقانی رضوان الله تعالی علیه بود که فصل جدیدی در همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی برای تحقق ایران قوی بود.
وی تصریح کرد: نماز جمعه قرارگاه ایمان و تقوا و بصیرت و اخلاق است. اگر بخواهیم در این دوره که دشمن جنگ ایمانی و اعتقادی علیه مردم ایران را با شدت و حدت ادامه می‌دهد، موفق بشویم، باید به نماز جمعه به مثابۀ قرارگاه معنویت توجۀ بیشتری بکنیم چرا که این نماز ذکر الله و دعوت به اخلاق و تقوا است و هم تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی کشور را دربردارد.
بخش لواسانات دارای ۲۰ روستا به مرکزیت شهر لواسان از توابع شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.