- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

ضرورت بازنگری طرح هادی روستاهای قرچک برای رفع مشکلات و ادامه روند توسعه روستایی

به گزارش ندای وارنا؛ [1] بهمن خطیبی پیش از ظهر پنجشنبه ۹ بهمن ماه در جمع دهیاران و بخشدار که با حضور نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: موضوع الحاق به بافت سه روستای صالح‌آباد، قشلاق جیتو و داودآباد با وجود پیگیری‌های متعدد و اخذ مصوبات لازم با مشکلاتی مواجه شده که پیگیری نماینده مردم در مجلس و مسئولان استانی در این زمینه کارساز است.

وی ادامه داد: اجرای سیستم پایش تصویری در روستاها آمار تخلفات را تا حدود زیادی کاهش داده و جزو اقدامات مهم دهیاری‌ها بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک یادآور شد: برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز انتظار می‌رود دهیاران و سایر دستگاه‌ها با هوشیاری بیشتر عمل کنند.

خطیبی تصریح کرد: جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در ورودی روستاها که جلوه نازیبایی برای مناطق ایجاد کرده بود، جمع آوری شده و با خاطیان برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان قرچک اظهار کرد: کیفیت و کمیت آب شرب قرچک با توجه به اختصاص آب از سد ماملو وضعیت بهتری پیدا کرده و با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم سهمیه بیشتری به شهرستان اختصاص داده شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب و انشعابات روستایی با جدیت در دستور کار است که در صورت تخصیص اعتبارات محقق می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک یادآور شد: برای تأمین امنیت بیشتر منطقه و استقرار پلیس‌های تخصصی در شهرستان رایزنی‌هایی صورت گرفته که امید است با نگاه ویژه مسئولان به این منطقه و همدلی خوب مدیران شهرستان به ثمر برسد.