- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

فرمانداری ورامین: دهیاران به طور دقیق وضعیت اتباع خارجی را رصد کنند

به گزارش ندای وارنا، [1] عباسعلی سعیدیان روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ در جلسه ستاد ساماندهی اتباع بیگانه که در فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار داشت : مردم ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون پذیرای برادران و خواهران مسلمان افغان خود بوده اند و بسیاری از امکانات خود را با آن ها به مشارکت گذاشته اند.

وی افزود :مردم و مسئولان جمهوری اسلامی خلاف تمامی مناسبت های سیاسی جهان ، به موضوع پناهندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی با رویکردی دینی و باورهای خود نگاه کرده و اتباع بیگانه را برادران و خواهران دینی خود می دانند از این رو ، این افراد از تمامی امکانات جمهوری اسلامی به طور مساوی استفاده می کنند.
سعیدیان افزود : نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات خود را بالاتر از حمایت های بشردوستانه ای رایج در جهان به اتباع بیگانه ارائه می کند و ارتقای این خدمات به داشتن آمار و اطلاعات کامل از وضعیت حضور آن ها در مناطق مختلف از جمله مناطق روستایی بستگی دارد.
وی به «ایرنا» بیان کرد: دهیاران موظفند که به طور دقیق وضعیت اتباع خارجی مقیم روستاها را رصد کرده و آمار و اطلاعات خود را در خصوص تعداد ، وضعیت شغلی ، وضعیت اجتماعی و اخلاقی را طبقه بنده و ثبت کرده و آمار و اطلاعات موجود را به روزرسانی کنند.