- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

لزوم نظارت جهاد کشاورزی بر عرضه کالای تنظیم بازار قرچک

به گزارش ندای وارنا؛ [1]بهمن خطیبی صبح شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان قرچک با تسلیت فرارسیدن ماه صفر اظهار داشت: با افزایش نرخ ارز و نوسان ایجادشده، متعاقب آن نیز اجناس و کالاهای ضروری موردنیاز مردم دچار افزایش قیمت شده است که مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: باید با نظارت، تلاش و کار شبانه‌روزی توسط تمامی اعضاء جلسه نسبت به کنترل و کاهش قیمت‌ها بیش‌ از پیش اقدام و در جهت کاهش قیمت‌ها و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده تصمیمات و اقدامات لازم صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری قرچک افزود: به‌منظور نظارت بر بازار و جلوگیری از گران‌فروشی، ضرورت دارد که بازرسی‌های دستگاه‌های نظارتی با شدت و جدیت بیشتری دنبال شود و که انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

خطیبی وظیفه دیگر نهادهای نظارتی را مقابله با احتکار برشمرد و مقابله با آن را از رویکردهای اصلی و حائز اهمیت کارگروه ستاد تنظیم بازار شهرستان دانست.

وی تأکید کرد: به جهت هماهنگی و تعاملات هرچه بیشتر و تسریع در امور، اداره تعزیرات حکومتی وادارات عضو کارگروه نمایندگان خود را به‌صورت مرتب درگشت‌های مشترک اعزام نمایند و درگشت‌های مشترک شناسایی محل‌های احتکار کالا را نیز مدنظر و موردتوجه قرار دهند.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان قرچک بیان داشت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان توزیع هرگونه گوشت قرمز و گوشت مرغ (کالای تنظیم بازار) را با هماهنگی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت در نقاط مختلف شهر به‌صورت عادلانه توزیع شودد.

خطیبی بیان داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان لیست افراد متخلف صنفی، محتکرین و … را به اداره امور مالیاتی شهرستان نیز اعلام نمایند تا درزمینهٔ اخذ مالیات متعلقه مدنظر قرار دهند و اداره صنعت، معدن و تجارت لیست تمامی انبارهای موجود در شهرستان را به فرمانداری ارسال کند.

سرپرست فرمانداری قرچک تأکید کرد: با توجه به اعلام دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در خصوص جمع‌آوری مراکز غیرمجاز طیور و دست‌فروش‌های دوره‌گرد و در راستای جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شهرداری قرچک نسبت به تأمین خودروی مناسب برای انجام گشت مشترک و جمع‌آوری پرندگان زنده غیرمجاز اقدام شود.

وی افزود: اداره جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به ارائه آمار و قیمت نهادهای کشاورزی شامل بذر، کود و سموم و مقدار سهمیه توزیع‌شده بین کشاورزان را به فرمانداری اعلام نماید.

منیع : مهر

انتهای پیام/