- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

مانور تخلیه اضطراری مسافری در مترو شهرری عملیاتی می‌شود

به گزارش ندای وارنا ، منصور کتانباف ظهر امروز در بازدید از ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ اظهار داشت: به منظور بررسی وضعیت راه‌های تخلیه اضطراری مسافران از محدوده تونل بوجاری (حدفاصل مترو شهرری و باقرشهر) در مواقع بحرانی، مانور عملیاتی در ایستگاه مترو شهرری به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ مانور عملیاتی، مدیریتی و دورمیزی با مضامین مختلف با مضامین اسکان، تخلیه امن اضطراری و انفجار پمپ گاز در این منطقه جنوبی برپا شده است تا ادارات و نهادهای مرتبط آمادگی لازم را در شرایط بحرانی بیابند.

بازسازی پناهگاه‌های محلی جهت اسکان اضطراری

شهردار منطقه ۲۰ فعالیت ستاد مدیریت بحران را تاثیرگذار برشمرد و گفت: علاوه بر آماده‌سازی دو بوستان جانبازان و اندیشه برای اسکان اضطراری، دو پناهگاه محلی در محله‌های دولت‌آباد و جوانمرد قصاب نیز برای اسکان شهروندان در شرایط بحران بازسازی شده و قابل بهره‌برداری است.

کتانباف با اشاره به اهمیت جلب مشارکت شهروندان افزود: در حال حاضر ۱۵۲ گروه مدیریت بحران در اماکن منطقه ۲۰ شکل گرفته است تا در شرایط بحران‌های احتمالی بحث کمک‌های دگرامدادی و خودامدادی از سوی شهروندان انجام شود.

توسعه گروه‌های دوام در دستور کار

کتانباف به توسعه گروه‌های دوام اشاره کرد و گفت: با عضوگیری و آموزش سه گروه جدید دوام، داوطلبان واکنش اضطراری محلات بیست‌گانه به یک هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش‌های عمومی، آموزش‌های تخصصی نظیر چادرزنی و ساخت ابزار مفید اصول ایمنی از وسایل دورریز نیز به گروه‌های دوام ارائه می‌شود.

کتانباف در پایان یادآور شد: برگزاری ۲۴ جلسه فصلی، بازآموزی گروه‌های مدیریت بحران اماکن، برگزاری دوره‌های آموزشی به پرسنل ۱۳۷، و انعقاد تفاهم‌نامه با موسسه پرستاران را از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران در سال جاری است.