- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

مترو به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) رسید

به گزارش ندای وارنا، [1] صبح امروز چهارشنبه ۲۳ فروردین ۹۶ پروژه احداث نیمه جنوبی خط ۶۶ مترو تهران حد فاصل دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز شد.

خط ۶ مترو تهران به طول ۳۲ کیلومتر از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های شهید همت، آیت‌الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام در ادامه مسیر به میدان های ولیعصر (عج)، هفت تیر، امام حسین (ع) و شهدا می‌رسد و سپس با عبور از خیابان ۱۷ شهریور به منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود.

این در حالی است که بخش توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران به طول ۶ کیلومتر از منطقه دولت آباد آغاز و به ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی منتهی می‌شود. بنابراین با احداث توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران، طول این خط به ۳۸ کیلومتر خواهد رسید و تبدیل به بلندترین خط مترو در خاورمیانه می‌شود. این در حالی است که ۴ ایستگاه چشمه علی، ابن باویه، میدان عبدالعظیم و حرم عبدالعظیم حسنی در توسعه جنوبی خط ۶ پیش‌بینی شده است.

به همین اساس به علت کاهش معضلات کارگاه‌های عمرانی برای شهروندان و حفظ آثار باستانی، تاریخی و طبیعی در این منطقه، عملیات ساخت تونل مترو، با استفاده از تکنولوژی TDM خواهد بود.

منبع: ایسنا