- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

متولیان هیئت‌های مذهبی اجرای شیوه‌نامه بهداشتی را در عزاداری‌ها ترویج کنند

به گزارش ندای وارنا؛ [1] حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا گفت: مداحان، ائمه جماعات و مسئولان هیئت‌های مذهبی به واسطه برخورداری از جایگاه معنوی، در آگاهی‌بخشی به مردم نقش محوری و تاثیرگذاری دارند.

وی خاطر نشان کرد: تهدید کرونا با مشارکت مردم و نقش فعال گروه های جهادی، روحانیون، ائمه جماعات و مداحان به بستری برای تجلی دوباره فرهنگ ایثار در جامعه تبدیل شد.

عباسی ابراز داشت: با توجه به لزوم برگزاری شایسته آئین های سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی، صاحبان تریبون ها نسبت به ترویج و فرهنگ سازی لازم در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرماندار پیشوا عنوان کرد: دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری عزاداری ها در دهه اول محرم توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین و ابلاغ شده و توسط شبکه بهداشت و درمان و سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار مسئولان هیئت ها و مداحان قرار گرفته است که بی تردید رعایت این پروتکل ها ضروری است.

وی افزود: از آنجا که شهرستان پیشوا به دلیل پیشینه و سابقه درخشان در گذشته، همواره الگویی برای دیگر مناطق محسوب می شود لازم است در این ایام نیز با وحدت رویه و انجام اقدامات مطلوب، ضمن برگزاری شایسته مراسم محرم زمینه کاهش دامنه ویروس کرونا فراهم شود.