- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

محرم و صفر تقویت‌کننده اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است

به گزارش ندای وارنا؛ جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک به ریاست حجت‌الاسلام اسماعیلی امام‌جمعه و با حضور خطیبی فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد، بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان در محل دفتر امام‌جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت اله اسماعیلی امام‌جمعه قرچک در جلسه امربه‌معروف و نهی از منکر ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها و تقدیر از تلاش همگان در خصوص برپایی آیین‌های عزاداری دهه اول محرم اظهار داشت: اندیشه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر پایه عزت طلبی و ذلت گریزی است و سعی کرد با شهادت خود این شعار را به دنیا مخابره کنه.

امام‌جمعه قرچک افزود: ماه محرم اختصاص به امربه‌معروف و نهی از منکر دارد، همه برنامه‌هایی که در ماه محرم انجام می‌شود در راستای تقویت این فریضه است.

اسماعیلی گفت: امسال برنامه‌ها ماه محرم بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی انجام شد و شعائر خرافاتی نبود و مراسم‌های محرم با شور و شعور بیشتر برگزار شد

وی افزود: محرم و صفر تقویت‌کننده اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی است و از طرفی هم در این ایام، حسن بازدارندگی دارد و اجرا برنامه کلی تأثیرگذاری بسزایی دارد.

اسماعیلی بیان داشت: هفته دفاع مقدس در پیش داریم وایام زنده‌ای است که رشادت‌های و دلاوری‌های دوران دفاع مقدس باید زنده نگه‌داشته شود، با همفکری می شود برنامه نورانی داشته باشیم و مراسم‌های باشکوه شهرستانی را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم، سرمایه‌های اصلی نظام که خانواده شهدا هستند نباید فراموش شود، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

یادواره شهدای شهرستان قرچک در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

علی‌اصغر شهیری فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد قرچک در جلسه امر به معروف و نهی از منکر گفت: یادواره بزرگ شهدای شهرستان قرچک در هفته دفاع مقدس ور مصلای بزرگ شهرستان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار شهادت در جانعه باعث می شود اتحاد و همدلی افزایش یابد، همه ادارات باید در این یادواره کمک‌ حال سپاه باشند.

شهیری اظهار داشت: در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی از نسل جوان حمایت کنید، از حضور تشکل‌های مردمی در مراسمات استقبال کنید.

وی خطاب به مسوولان ادارات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج گفت: فضاسازی شهرستان در هفته دفاع مقدس بسیار مهم است، نباید ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود باید فرهنگ مقاومت ترویج پیدا کند.

وی بیان داشت: یادواره شهدای شهرستان با مشارکت تمام نهادها وادارات بااقتدار شکوه و عظمت برگزار شود ارج نهادن به شهدا و خانواده شهدا یک اقدام ارزشی است.
بهار تعلیم و تربیت در شهرستان با حضور ۵۳ هزار دانش آموز انجام می‌شود

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در جلسه امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امسال مردم عشق و ارادت خود را هم به خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت نشان دادند و هم علاقه‌مندی و پایبندی به‌نظام و انقلاب اسلامی راکه پشتیبان ولایت و انقلاب هستند.

خطیبی گفت: در آستانه بهار دانش و بازگشایی مدارس و حضور ۵۳ هزار دانش‌آموز در مدارس و کلاسهای درس و آغاز هفته دفاع مقدس قرار داریم.

وی بیان داشت: در گام دوم انقلاب مراسم شعایر انقلاب باید تقویت شود و از همه مهم‌تر بحث امربه‌معروف و نهی از منکر تقویت‌شده و در راستای این امر معنوی گام محکم برداریم.

وی تصریح کرد: برخی آسیب‌ها باید سیاست‌گذاری شود با کمک دستگاه‌های فرهنگی که در حوزه عفاف و حجاب دغدغه دارند آن‌ها را رفع کنیم و در کاهش آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم در حوزه فرهنگی و در جلسات امربه‌معروف منهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی و کارگروه‌های فرهنگی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی منطقه پیگیری شود.