- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

مسئولان ورامین از پرستاران بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد قدردانی کردند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  رئیس شورای هماهنگی استان تهران در این مراسم گفت: کفن پوشان شجاع و جان بر کف دشت ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با بصیرت دینی و با هدف دفاع از مرجعیت و ولایت، با مشت هایی گره کرده وارد میدان شده و جان خود را تقدیم اسلام کردند.
حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: به فرموده امام راحل، قیام خونین ۱۵ خرداد مبداء انقلاب اسلامی است و خون شهدای مظلوم این قیام در ۲۲ بهمن سال ۵۷ باعث پیروزی انقلابی شد که امروز ایران اسلامی را به نگین درخشان جهان اسلام تبدیل کرده است.
وی اظهار کرد: قیام خونین کفن‌پوشان دشت ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ شناسنامه عشق و ارادت مردم این دیار به ولایت است و همه موظفند تا با هر شیوه، یاد این شهدا را زنده نگاه دارند.
فرماندار ورامین نیز در حاشیه این مراسم گفت: مردم این دیار از دیرباز ولایت مداری خود را ثابت کرده اند و این امر نه تنها در جریان مبارزات انقلابی که در طول حیات با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی عینیت داشته است .

[2]

حسین کاغذلو افزود: قیام ۱۵ خرداد ارزشی معنوی و میراثی گرانقدر است که از پدران شهید این مردم به یادگار مانده است، این حماسه به همه تعلق دارد و تمامی مردم و مسئولان موظفند ارزش‌های این قیام را زنده نگاه دارند.
وی تصریح کرد: حرکتی که مردم کفن پوش این دیار در ۱۵ خرداد سال ۴۲ انجام دادند پایه های رژیم شاه را سست کرد و خون گرم شهدای این دیار، نهال انقلاب را آبیاری کرد.
در این مراسم از دکتر مهشید صحابی ، همسر شهید سلامت حمیدرضا مهینی که در جریان مداوای بیماران مبتلا به بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ به درجه شهادت نائل آمد و دیگر مدافعان سلامت بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد تقدیر به عمل آمد.
مسئولان ورامین همچنین با حضور در بخش‌های بستری بیمارستان، از بیماران عیادت کردند.

[3]
در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین، هفت جوان به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.