- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

مشکلات اقتصادی مجوزی برای تغییر خودسرانه قیمت نان نیست

به گزارش ندای وارنا؛ بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت به همراه نمایندگان ادارات تعزیرات، صمت، اتحادیه نانوایان و نیروی انتظامی به صورت سرزده از نانوایی‌های روستاهای تابعه بخش مرکزی بازدید و از نزدیک وضعیت چگونگی پخت نان، ساعات پخت، وزن چانه‌ها، رعایت قیمت، بهداشت و کیفیت آرد و نان واحد‌های نانوایی را مورد بررسی قرار داد.

رضا خانی در حاشیه این بازدید گفت: نان به عنوان کالای اساسی و ضروری از اهمیت ویژه‌ای در سبد مصرفی خانوارها برخوردار است و قوت غالب بسیاری از مردم به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بازدید مستمر گروه‌های متشکل از دستگاهای اجرایی با هدف افزایش کیفیت‌ نان‌های تولیدی، مقابله با کم‌فروشی و گران‌فروشی، نظارت بر نحوه پخت و رعایت مسائل بهداشتی لازم و ضروری است و در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

بخشدار مرکزی پاکدشت ادامه داد: در این بازدیدها مشاهده شد که در بحث قیمت نان، نظم واحدی وجود ندارد و فروش نان با قیمت بیشتر از نرخ مصوب، کاهش وزن چانه‌ها و عدم تناسب میان قیمت و وزن چانه مهمترین مشکل موجود در این زمینه است.

این مقام مسئول افزود: مشکلات اقتصادی، مجوزی برای تغییر خودسرانه قیمت نان توسط خبازی‌ها نیست چراکه قیمت‌گذاری در این زمینه مشمول قانون نظارت است و باید توسط دستگاه‌های مشخص شده صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در پایان با هشدار به واحدهای خبازی متخلف خاطرنشان کرد: با هرگونه تخلف که منجر به ایجاد نارضایتی در بین مردم شود، به‌شدت برخورد می‌شود‌‌ و در این راستا هیچ گونه اغماضی صورت نمی‌گیرد.
منبع: برنا