- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

منطقه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی غیر دولتی تبدیل شد

به گزارش ندای وارنا [1] به نقل از ایرنا، محمدرضا یوسفی اظهار کرد: منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی در مساحت ۳۵۰ هکتار و در ۶۷۷ قطعه احداث شده که از این میزان ، ۱۱۸ هکتار آن در قالب ۳۳۰ واحد فعال و ۲۳ هکتار در قالب ۱۳۰ واحد غیر فعال می باشد.

وی افزود: در ۹۵ هکتار از این اراضی در قالب ۳۵ قطعه فعالیت کشاورزی انجام می شود.
یوسفی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی هیأت امناء این منطقه صنعتی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار می باشند.
فرماندار ورامین افزود : عمده تولیدات این منطقه بلورسازی ، ریسندگی ، تولید پارچه و پوشاک ، صنایع فلزی ، صنایع سلولزی و صنایع پلاستیک است که بسیاری از این واحدها سابقه طولانی در صادرات محصولات به خارج از کشور دارند.
وی بیان کرد: در سال های اخیر بسیاری از سرمایه گذاران با تصور این که این مجموعه شهرک صنعتی مصوب است ، اقدام به سرمایه گذاری و احداث کارگاه و ایجاد اشتغال کرده اند ولی با محقق نشدن خواسته های آن ها ، مجبور به اخذ مجوز صنفی کرده اند و تا زمان تصویب منطقه به شهرک صنعتی غیر دولتی ، صدور مجوز صنعتی برای آن ها میسر نیست.
یوسفی اظهار کرد: با تصویب تأسیس شهرک صنعتی غیر دولتی علاوه بر امکان صدور مجوز های صنعتی داخل محدوده شعار ۱۲۰ کیلومتری شامل صنایع غذایی ، صنایع نوین و نساجی ، زمینه ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی جدید در منطقه شد و فعالیت ۴۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال از سر گرفته می شود.
وی بیان کرد: با تصویب تأسیس شهرک صنعتی غیر دولتی در خیرآباد ، واحدهای صنعتی از مزایایی همچون معافیت گمرکی به منظور وارد کردن ماشین آلات ، دریافت تسهیلات بانکی ، تأمین امنیت ورود و خروج کالا ، افزایش رقابت پذیری ، افزایش اشتغال و امکان تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری مورد نیاز واحدها از طریق صندوق های ضمانت سرمایه گذاری بهره مند می شوند.
فرماندار ورامین تصریح کرد: با جمع آوری اطلاعات منطقه ای موضوع تبدیل وضعیت منطقه صنعتی خیرآباد در دستور کمیسیون ساماندهی زیر بنایی دولت قرار گرفت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تبدیل این منطقه صنعتی ، به عنوان شهرک صنعتی غیر دولتی فعالیت خود را اعلام کرد.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از ۷۵۰ واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است.
از مجموع واحدهای تولیدی ، ۳۳۰ واحد مجوز صنعتی و ۴۲۰ واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشترین تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر هستند.