- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

نباید مسئولان فعلی مشکلات را به گردن مسئولین قبلی بیاندازند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حجت الاسلام یحیی صالح نیا در خطبه های نماز جمعه کن گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ما که در آستانۀ چهل سالگی قرار دارد، انقلابی فرهنگی است، انقلاب اسلامی آمد، که رفتارهای طاغوتی قلع وقمع شده و رفتارهای مبتنی بر دین و دانش و خرد و شرع و عقلانیّت و تدیّن حاکم شود.

وی افزود: از جملۀ تفاوت های حاکمیّت دینی با رژیم طاغوت در این است، که حکومت پناه گاه مردم است، مردم در هیچ موردی نباید  احساس بی پناهی کنند، اگر مردم در نهادی یا از نهادی احساس ناامنی کنند، آن نهاد اسلامی اداره نمی شود.

صالح نیا درادامه اضافه کرد: از دیگر تفاوت ها این است که در حاکمیّت دینی، باید حاکمان نسبت به اعمال و رفتار خود و اطرافیان و اعوان و انصار خود پاسخگو باشند و اگر در دورۀ وزیری قیمت مسکن چند برابر شد، می بایست پاسخگو باشد، مبادا به مردم ظلم کنیم و مسئول بعدی مشکل را گردن قبلی بیندازد و بالعکس و مردم و جوانان مستاصل ازخرید خانه و ازدواج باشند.

امام جمعه کن گفت: بر خلاف حاکمیّت طاغوت که یک خانواده یا یک سلسله یا یک باند حاکم بودند وبقیّه رعیّت محسوب می شدند، در حاکمیّت دینی مردم از حاکمیّت جدا نیستند، ما یک دولت و یک حاکمیّت و یک مردم هستیم و منافع حاکمیت در منافع مردم تعریف می شود و هیچ کس حق ندارد، به بهانۀ منافع دولت یا حاکمیّت برای مردم دغدغه های فکری درست کند.

صالح نیا از اقدام به موقع دادستانی دادگاه ویژۀ روحانیّت در خصوص دعوت از مردم منطقه و رساندن صدای مردم روستاهای اطراف تهران به گوش مسئولین ذی ربط تقدیر کرد و گفت: در این جلسه توافق بسیار خوبی حاصل شد، که در صورت پیگیری هم منابع طبیعی منطقه حفظ می شود و هم کار و فعّالیّت تولیدی و کشاورزی و باغداری رونق خواهد گرفت.

منبع :مهر

انتهای پیام/