- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

نقصان در اطلاع‌رسانی یکی از خلأ‌های دولت تدبیر و امید است

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حسین عباسی در جمع مسؤولین روابط عمومی ادارات پیشوا با گرامیداشت هفته ناجا گفت: امنیت کشور مرهون فداکاری‌های سبزپوشان نیروی انتظامی است که با تلاشی مضاعف از کیان کشور دفاع می‌کنند.

وی افزود: امروزه رویکرد نیروی انتظامی، رویکردی اجتماعی است و خوشبختانه امنیتی را که امروز شاهد آن هستیم به‌واسطه همین رویکرد و آمادگی نیروهای امنیتی و انتظامی و همکاری و مشارکت مردم حاصل‌شده است.

روابط عمومی‌ها یکی از پیشران‌های توسعه‌سازمانی هستند

عباسی اظهار کرد: روابط عمومی به‌عنوان یکی از پیشران‌های مهم توسعه و پیشبرد امور در هر سازمانی هستند که با تخصصی‌تر شدن  و تقویت کار جمعی می‌توانند به سمت ایجاد رضایتمندی و پاسخگویی بهتر به مردم حرکت کنند.

وی با اشاره به‌ضرورت فراگیری آموزش‌های روابط عمومی توسط مسئولان و کارشناسان این حوزه گفت: آموزش لازمه کار همه است و هر فرد هرچقدر که خود را از آموزش بی‌نیاز ببیند ولی بازهم در این آموزش‌ها نکاتی مطرح می‌شود که در جهت رفع خلأهای و کاستی‌های موجود اثرگذار است.

فرماندار شهرستان پیشوا اظهار کرد: از روابط عمومی‌ها به‌عنوان یک پل ارتباطی یاد می‌شود که با بهره‌گیری از مهارت‌های ارتباطی می‌توانند ارتباط‌دهنده و تسهیل‌کننده  روابط درون‌سازمانی و برون‌سازمانی باشند.

عباسی خاطرنشان کرد: نبود امکانات و تجهیزات موردنیاز از دغدغه‌های بیشتر روابط عمومی‌های شهرستان است اما این باور و اراده‌هاست که می‌تواند یک روابط عمومی را اثربخش کند و اتفاقات خوبی رقم بزند کما اینکه در صورت وجود امکانات و نبود باور و اراده لازم، راه به‌جایی نمی‌توان برد.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: به‌کارگیری افراد متخصص و متعهد که بتوانند کارها و اقدامات عالمانه و فاخر را به منصه ظهور برسانند تأثیرگذاری وافری در انعکاس عملکرد خدمتگزاران مردم دارد.

وی گفت: قرارگیری مجموعه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجموعه‌های اداری در کنار یکدیگر می‌تواند موجب انجام کارها و اقدامات بزرگ و چشمگیری  در سطح شهرستان شود.

عباسی با اشاره به عدم شناخت درست برخی مدیران نسبت به جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: سعی می‌کنیم باور مسئولان ادارات را نسبت به روابط عمومی‌ها تقویت کنیم زیرا که لازمه دستیابی به اهداف  و وظایف تعریف‌شده برای این حوزه، نیازمند باور و اعتماد مدیران نسبت به روابط عمومی‌ها و نقش و جایگاهی است که در پیشبرد اهداف سازمان سازمانی می‌توانند ایفا کنند.

وی افزود: این عزم باید در مسئولان روابط عمومی‌ها نیز وجود داشته باشد که با تکیه‌بر توانمندی‌ها و شناخت درست از وظایف محوله، جایگاه خود را به مدیران شناسانده و در جهت تقویت آن تلاش کنند تا عزم و اراده‌ای یکپارچه در مجموعه اداری ایجاد شود.

روابط عمومی‌ها باید علم و تخصص را هنرمندانه به کار بگیرند

عباسی گفت: روابط عمومی‌ها باید علم و تخصص خود را هنرمندانه به کار بگیرند و در جهت امیدبخشی و تقویت باور و اعتماد عمومی در جامعه تلاش کنند .

لزوم تلاش روابط عمومی‌ها در جهت نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی در ادارات

وی به نقش روابط عمومی‌ها در تکریم ارباب‌رجوع اشاره کرد و گفت: روابط عمومی‌ها آیینه تمام‌نما و پیشانی عملکرد ادارات هستند و باید تلاش کنند تا ضمن تقویت و نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی در ادارات، امورات مردم مشفقانه، دلسوزانه و صادقانه پیگیری شود.

نقصان در اطلاع‌رسانی یکی از خلأهای دولت تدبیر و امید است

فرماندار شهرستان پیشوا ادامه داد: یکی از نقایص و خلأهای موجود دولت تدبیر و امید در طول ۵ سال گذشته، نقصان در اطلاع‌رسانی مناسب بوده است.

عباسی با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای دشمن گفت: اگر روابط عمومی‌ها در انجام رسالت خویش کوتاهی کنند درواقع فضا را برای تبلیغات رسانه‌ای دشمن باز می‌کنند؛ روابط عمومی باید بااطلاع رسانی دقیق و وثیق، به سازمان و دستگاه خود در نزد مردم اعتبار بخشیده و اعتمادسازی کنند.

وی افزود: وجود دانشگاه‌های منطقه یک ظرفیت بی‌نظیر برای شهرستان محسوب می‌شود که باید از این ظرفیت جهت افزایش علم و فراگیری آموزش‌ها و مهارت‌های لازم استفاده نمود.

روابط عمومی‌ها در تقویت امید مردم نسبت به آینده تلاش کنند

عباسی با تأکید بر لزوم پرهیز از اقدامات فردی و جزیره‌ای گفت: همگی باید باهم افزایی و انجام کارهای گروهی، تعاملات بین دستگاهی، تبادل اطلاعات و افکار و همکاری و تعامل با فعالان رسانه‌ای در جهت تقویت باور و امید مردم نسبت به آینده تلاش کنیم.

وی با اشاره به لزوم تقویت همکاری و همگرایی میان روابط عمومی‌ها و خبرنگاران گفت: به‌زودی جلسات مجزایی را با حضور روابط عمومی‌ها و خبرنگاران شهرستان پیشوا و همچنین با خبرنگاران دشت ورامین برگزار خواهیم کرد تا فضا برای تعامل هر چه بیشتر آن‌ها فراهم آید.

فرماندار شهرستان پیشوا یکی از مسائل موجود در شهرستان را مقوله آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت:  نقشی که روابط عمومی‌ها در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی منطقه بر عهده‌دارند بسیار حائز اهمیت است و می‌توانند با همدلی و همراهی و استفاده از فن‌های ارتباطی و اثربخش، در جهت مقابله با این آسیب‌ها ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به هفته فرهنگی گفت: این هفته مختص یک اداره نیست بلکه همه ادارات در آن دخیل بوده و باید برنامه‌های خود را ارائه دهند.

عباسی افزود: شهرستان پیشوا به مدت یک ماه درگیر  پیش‌بینی تمهیدات و مطالعات کار، جمع‌بندی، اجرا و درنهایت آسیب‌شناسی برنامه‌های هفته فرهنگی خواهد بود و باید از این هفته به نحو بسیار مطلوبی در جهت فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

وی با اشاره به لزوم تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان پیشوا گفت: مجمع روابط عمومی‌ها به‌منظور تشکیل این شورا در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد تا بتوانیم برنامه‌های مدنظر را هماهنگ‌تر و تخصصی‌تر پیگیری نماییم.

مجموعه‌های اداری باید تمام‌قد پاسخگوی مطالبات قانونی مردم باشند

عباسی بابیان اینکه مدیران و کارکنان ادارات باید تمام‌قد در خدمت مردم و پاسخگوی مطالبات قانونی آنان باشند، اظهار کرد: مردم عملکرد مدیران شهرستانی را به‌کل نظام تعمیم می‌دهند و درواقع نوع برخورد مجموعه‌های اداری شهرستان در شکل‌گیری نوع نگاه مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی اثرگذار است.

وی بابیان اینکه تا آنجا که می‌توانیم باید قانون را به نفع مردم تفسیر کنیم اظهار کرد: در مواردی که مردم مطالبات غیرقانونی دارند تا آنجا که می‌توانیم باید مهربانانه و  با رفتار و اخلاق پسندیده آن‌ها را راهنمایی و به مسیر و مجرای قانونی سوق دهیم که درنهایت  شاهد رضایتمندی آن‌ها باشیم زیرا که رضایتمندی عموم مردم جزو اهداف اصلی دستگاه‌های شهرستانی و نظام اداری کشور است.

منبع : فارس

انتهای پیام/