- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

نیازمندان قلابی در قرچک دستگیر شدند

به گزارش ندای وارنا [1] به نقل از مهر، غضنفری ظهر سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۶ در جمع خبرنگاران مشارکت های مردمی را از اهم موضوعاتی دانست که در حوزه امداد مهم تلقی می شود و افزود: با تعامل خیریه ها در نظر داریم از سوء استفاده احتمالی افراد سودجو که با عناوین مختلف مانند «نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره)»  یا نماینده خیریه های دیگر هستند و حتی گاهی از شهرستان های دیگر به درب منازل مراجعه می کنند، جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: این افراد سودجو که اکثرا از معتادین و افراد بدنام جامعه هستند و به هیچ وجه نیاز آن ها مورد تائید نیست کمک های مردمی و نوع دوستانه را جمع آوری می کنند و لازم است جهت اطلاع عموم مردم معروض داریم که کارمندان ،نمایندگان  ما در حوزه مشارکت های مردمی با لباس فرم با آرم کمیته امداد و حکم ماموریت جهت اخذ  کمک های مردمی یا تخلیه صندوق مراجعه می کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان قرچک، اظهار داشت: از مردم شریف استدعا داریم در صورت مشاهده غیر از این موارد گفته شده مراتب را با پلیس ۱۱۰یا شماره تلفن ۳۶۱۲۵۳۵۳ اطلاع دهند.

وی در ادامه افزود: در این راستا ۲جلسه با خیریه های شهرستان برگزار و توافقات خوبی حاصل شد که دادستان قرچک نیز در جلسه حاضر بوده و با همکاری و تعامل خیریه ها با کمیته امداد امام خمینی (ره) تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی در خاتمه به مهر گفت: ۳ تا ۴ مورد دستگیری سارقان از استان البرز و نیز شهرستان قرچک که متهم به جمع آوری اعانات بودند با معرفی مردم و دستگیری آن ها توسط پلیس و تشکیل پرونده به دستگاه قضایی ارجاع شدند.

در این جلسه، دادستان قرچک نیز ضمن تاکید بر تعامل بین خیریه ها و کمیته امداد، بر داشتن بانک اطلاعاتی جامع از نیازمندان شهر  و مبالغ مشارکت های مردمی تاکید کرد.