- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

هالیوود از آغاز تا حال

به گزارش ندای وارنا؛ [1]امروزه یکی از بهترین تفریحات مردم دیدن فیلم و رفتن به سینما است و یکی از مهم ترین موضوعات در سینما، هالیوود و تاریخچه آن است.

هالیود چیست؟ کجاست؟چرا نامش این است؟ چگونه این غول صنعت فیلم سازی به وجود آمد؟ آیا اتفاقی و یا تدریجی بوده؟ اگر کنجکاوید این متن را بخوانید، شاید به جواب سوال تان برسید.

هالیوود ناحیه ای است در لس آنجلس کالیفرنیای ایالات متحد آمریکا که در شمال غربی مرکز شهر واقع شده است.

هالیوود اصلا چیست؟

در سال ۱۸۵۲ یک کلبه ی خشتی برجایی قرار گرفت که بعدها نام آن هالیود شد، نام هالیود توسط اچ.جی.هایلی پدر هالیوود انتخاب شده است.

هالیوود چگونه وارد صنعت سینما شد؟

در اویل سال ۱۹۱۰ دی گریفیت کارگردان به همراه گروهش توسط کمپانی به نام بیوگراف به ساحل غربی فرستاده شدند، آن ها در جایی نزدیک خیابانی به نام جورجیا در مرکز لس آنجلس شروع به فیلم برداری کردندو بعد از آن کمپانی تصمیم به گسترش محدوده گرفت و به دهکده ای نزدیک هالیوود رفتند و محلی ها هم گریفیت و گروهش را دوستانه پذیرفتند.

اولین فیلم با نام ” در کالیفرنیای قدیم” که در هالیوود فیلمبرداری شد که داستان مکزیکی های لاتین را بیان می کرد، در قرن ۱۹ بخشی از هالیوود را گرفتند. پس از آن درسال ۱۹۱۳ فیلم سازان زیادی به غرب رفتند و سرانجام اولین فیلم برجسته ی هالیوود در سال ۱۹۱۴ به کارگردانی سیسیل. بی. دمیل به نام ” مرد،زن نما” ساخته شدو سرانجام در خلال جنگ جهانی اول هالیوود تبدیل به پایتخت سینمایی جهان شد.

قدیمی ترین کمپانی فیلمسازی هالیوود که هنوز هم مشغول به کار است، آزمایشگاه فیلم هالیوود است و سرانجام در ۲۲ ژانویه ۱۹۴۷ تلویزیون با “رودخانه ی می سی سی پی ” وارد هالیوود شد، کمپانی فیلمسازی ” آزمایشگاه فیلم هالیوود”امروزه با نام آزمایشگاه دیجیتال هالیوود معروف است.

در دهه ۵۰ استودیو های موسیقی نیز به هالیوود آمدند، اولین مراسم فیلم که امروزه یکی از مهم ترین جشنواره فیلم است، با نام اسکار شناخته شده است و در ۱۶ می سال ۱۹۲۹ با حضور ۲۷۰ نفر در هتل روزولت هالیوود برگزار شد.

امیر کیا تقوی

انتهای پیام/س