- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

همایش عزاداری دانش آموزی در قرچک برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛ [1] دانش آموزان عزادار با وجود تعطیلی چندین ماهه مدارس ، با اطلاع از برپایی این مراسم مذهبی، در حالی که لباس‌های سیاه عزا بر تن و سربندهای مزین به نام امام حسین(ع) بر سرداشتند، در محل گلزار شهدای گمنام قرچک اجتماع کرده و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذاشتند.
دانش آموزان عزادار در قالب دسته‌ سینه زنی و با نوحه خوانی، به یاد مظلومیت خاندان عصمت و طهارت در واقعه عاشورا به سر و سینه زدند.

[2]
به توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمامی شرکت کنندگان این مراسم معنوی از ماسک استفاده کرده و در هنگام ورود به محل برگزاری مراسم، ضدعفونی شدند.
حضور پرشور و همراه با معنویت دانش آموزان و جوانان در این مراسم عظیم ثابت کرد که عشق به امام حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و درس واقعه عاشورا به خوبی نسل به نسل و سینه به سینه به جوانان منتقل شده است و راه را برای آینده جوانان ایران اسلامی روشن ساخته است.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز با سردادن نوحه های ماتم ، به سوگواری پرداخته و به یاد شهیدان واقعه عاشورا به ویژه حضرت قاسم ابن الحسن(ع) مدیحه سرایی کردند.
[3]
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این مراسم گفت: قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در راه احیاء امر به معروف بود و امروز نیز توجه دادن بانوان به رعایت حجاب اسلامی مهمترین معروف جامعه محسوب می گردد .
غلامرضا بختیاری اظهار کرد: جامعه امروز ایران اسلامی و به ویژه جوانان آینده ساز، به الگوهای عینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام نیاز دارند و چه الگویی مناسب‌تر از شهدای دشت کربلا و حضرت قاسم‌ابن‌الحسن(ع) می‌توان پیدا کرد.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با ابعاد مختلف قیام عاشورا می‌تواند توطئه دشمنان نظام را خنثی کند.
روز ششم محرم ، متعلق به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) است ، نوجوانی ۱۳ ساله ای که در واقعه عاشورا شهادت در راه خدا ” اَحلی مِنَ العَسَل( شیرین تر از عسل) ” اعلام کرد و در این روز جوانان و نوجوانان ایران اسلامی به یاد جوان شهید کربلا با تجمع در حسینیه ها ، مساجد و امامزادگان به عزاداری می پردازند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.