- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

هم اندیشی اعضای هیئت مدیره شهرک های صنعتی پاکدشت با رئیس اداره صنعت پاکدشت

جلسه هم اندیشی اعضای هیئت مدیره شهرکهای صنعتی پایتخت، عباس آباد، خوارزمی و شنزار با مهدی میرخانی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان پاکدشت صبح امروز با حضور علیرضا عسگری نماینده شرکت شهرکهای استان تهران در شهرک صنعتی پایتخت و خوارزمی به میزبانی شهرک صنعتی پایتخت برگزار شد.

در این نشست مهدی میرخانی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان پاکدشت در خصوص اقدامات انجام شده توسط اداره صنعت به ایراد سخن پرداخت و گفت: این جلسات هم اندیشی که به صورت ماهانه در شهرکهای صنعتی برگزار می گردد، می تواند بسیار مثمرثمر باشد و حضور مسئولین مرتبط با صنعت در این نشست ها به رفع مشکلات صنعتگران کمک شایانی می کند.

میرخانی در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی و ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به صاحبان صنایع اشاره کرد و عنوان داشت: این تسهیلات می تواند تا حدی مشکلات صنایع را کاهش دهد.

اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان پاکدشت با اشاره به لزوم بروزرسانی آمار واحدهای صنعتی موجود در شهرکها افزود: اگر جمع آوری این اطلاعات با برنامه ریزی صورت پذیرد، آمار صحیح و قابل اتکایی بدست خواهد آمد.

وی تصریح کرد: طرح جمع آوری اطلاعات واحدهای صنعتی با استقبال اداره صنعت معدن و تجارت همراه خواهد بود و نیازمند تلاش و همکاری صاحبان صنایع می باشد.

میرخانی ادامه داد: با تحلیل آماری واحدهای صنعتی می توان اطلاعات مطلوبی بدست آورد و امیدواریم در حد توان مشکلات واحدهای صنعتی را در شهرستان پاکدشت برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: دغدغه اصلی اداره صنعت معدن و تجارت واحدهای صنعتی هستند و به همین منظور در ستاد تسهیل که به صورت هفته ای در شهرستان برگزار می شود، صاحبان صنایع می توانند مسائل و مشکلات را مطرح و از این طریق پیگیر مشکلات خود باشند.

حسین اورامانی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی پایتخت نیز در این نشست، جلسات هم اندیشی را مفید ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این جلسات می توان توانمندی های موجود در صنعت را شناسایی کرد و در راستای اصلاح امور گام برداشت.

وی با اشاره به تسهیلات سرمایه در گردش گفت: وام های ۱۲ ماهه هیچ مشکلی از صاحبان صنایع رفع نخواهد نمود و باید در خصوص مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات تجدید نظر شود.

اورامانی اضافه کرد: وزارت صنایع متولی و حامی صنعتگران است و نباید با پروسه های طولانی مانع انجام امور گردد؛ امید است این پروسه های اداری حتی الامکان از سوی اداره صنعت معدن و تجارت کاهش یابد.

سیروس کوهی نائب رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی پایتخت نیز در این نشست عنوان کرد: سرمایه های صنعتگران پایین آمده است و صاحبان صنایع به نوعی جانبازان اقتصادی به شمار می آیند.

وی ادامه داد: تمامی صاحبان صنایع خواستار رفع موانع صنعت می باشند تا ارزش واقعی صنعتگران به آنها بازگردانده شود.

کوهی با بیان اینکه از اداره صنعت معدن و تجارت انتظار می رود که به عنوان حامی صنعتگران عمل کند، اظهار داشت:حضور مسئولان ادارت مرتبط با صنایع در این جلسات می تواند کارساز باشد و مشکل صنعت را بر طرف خواهد کرد.

لازم به ذکر است، در ادامه این نشست اعضای هیئت مدیره شهرکهای صنعتی پایتخت، عباس آباد، خوارزمی و شنزار به بیان مشکلات صنعت از جمله، سودهای بانکی، مالیات بر ارزش افزود، تسهیلات سرمایه در گردش و مسائل زیست محیطی پرداختند.