- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

وجود امامزاده جعفر(ع) ظرفیتی برای تقویت گردشگری مذهبی در پیشوا است

به گزارش ندای وارنا؛ [1] حسین نوش آبادی نماینده مردم پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری پیشوا اظهار کرد: خداوند متعال به برکت نظام و انقلاب، نعمت های فراوانی را از جمله استقلال، آزادی، معنویت، تشکیل نظام، دولت اسلامی و… را بر ما ارزانی داشت که باید قدر این نعمت ها را بدانیم.

وی افزود: پیوند مردم انقلابی و ولایی پیشوا با اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) ریشه‌دار است و بهترین شاهد بر ولایت‌مداری مردم منطقه میزبانی از فرزند حضرت موسی بن جعفر(ع) است.

نوش آبادی بیان کرد: با وجود این ظرفیت متاسفانه تا به امروز نتوانستیم از این موقعیت برای گردشگری مذهبی استفاده کنیم در صورتی که می‌توانستیم در تراز حضرت معصومه(س) و شاهچراغ(ع) این جایگاه را معرفی و تبیین نماییم.

وی ادامه داد: این اقدام می‌تواند یک موقعیت ممتاز برای پیشوا فراهم کرده و بهره‌های معنوی، فرهنگی و حتی اقتصادی نصیب منطقه کند.

نماینده دشت ورامین در مجلس تصریح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) نکات دقیق و مطالب وزین و ارزشمندی دربرداشت که رجوع به آنها می‌تواند موقعیت فرهنگی، تمدنی و تاریخی منطقه را در کل کشور بیشتر روشن نماید و همین قدمی برای معرفی منطقه و جذب توریست و گردشگر می‌شود.

وی گفت: حادثه ۱۵ خرداد نقطه جهش و خیزش مردم ایران بوده و آغازگر نهضت اسلامی شد و مردم پیشوا نقش ارزنده‌ای در آن داشتند ولی از این موقعیت نیز نتوانستیم بهره ببریم در حالی که هر کدام از اینها می تواند بستر رشد و تعالی منطقه را فراهم نماید.

حسین نوش آبادی با اشاره به ظرفیت های پیشوا اظهار کرد: پیشوا از نظر موقعیت جغرافیایی و اقلیمی نیز شرایط ممتازی دارد؛ استعداد کشاورزی و دامپروری، کشت محصولات استراتژیک، تولید و پرورش دام، گل های تزئینی و محصولات گلخانه‌ای از ظرفیت‌های مهمی است که در حال انجام است.

وی افزود: در شهرستان پیشوا از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات زیادی صورت گرفته است ولی در خور شان و قابلیت های انقلابی و معنوی این مردم نبوده است تا رسیدن به نقطه مطلوب و مورد رضایت مردم فاصله داریم و باید این فاصله ها را کم کنیم و به سمتی برویم که امیدواری در مردم بیشتر شود.

بر مشکلات، ظرفیت ها، کمبودها و چالش های منطقه کم و بیش واقف هستیم و قطعا از مشاوره ها و نقطه نظرات مردم و مسئولان در پیشرد امور استفاده خواهیم کرد تا کارها با جدیت و سرعت بیشتر پیش برود.

نوش آبادی عنوان کرد: هنر ما مسئولان این است که در کمترین زمان و شرایط سخت اعتباری، اولویت ها را تشخیص داده، مشکلات را سطح بندی کرده و مهمترین آنها را با توجه به منابع محدود حل و فصل کنیم.

وی گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امروز ویروس فساد بیشتر از ویروس کرونا کشور را تهدید می کند؛ ویروس کرونا را با شستن دست و ویروس فساد را با قطع کردن دست باید از بین برد.