- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

ورامین رکورد برداشت جو در استان تهران را شکست

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  محسن بنائیان روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با انجام عملیات کیل‌گیری در مزرعه جو اسماعیل جمالی در اراضی کشاورزی منطقه دولت‌آباد ، ۹ هزار و ۵۳۶ کیلوگرم محصول جو برداشت شد که این مقدار، رکوردی جدید در استان تهران به حساب می‌آید.
وی افزود: سال گذشته بیشترین میزان برداشت جو در استان تهرن ۸ هزار کیلوگرم بود.
وی گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو رفته که به طور میانگین از هر هکتار اراضی زیر کشت این محصول،  ۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شده است.
بنائیان اظهار کرد: علاوه برجو، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان ورامین زیرکشت محصول گندم رفته که پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار، ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.
وی گفت: از روز گذشته کار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز در ۴ مرکز دولتی واقع در شهرستان ورامین و پاکدشت با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال برای گندم معمولی و ۲۶ هزار ریال برای گندم دورُوم( گندم ویژه ماکارونی) آغاز شده است.
وی افزود: سال گذشته ۵۳ هزار و ۶۱۷ تن گندم از کشاورزان خریداری شد.
سرپرست جهاد کشاورزی ورامین با اشاره به کشت ۵۰۰ هکتار کلزا در شهرستان ورامین گفت: محصول کلزای شهرستان ورامین از هفته آینده آماده برداشت است که در صورت عدم وجود تندباد و ریزش محصول، از هر هکتار ۲ هزار کیلوگرم کلزا برداشت می‌شود.
وی قیمت خرید تضمینی کلزا در سیلوی ورامین با ناخالصی ۲ درصد و رطوبت ۱۰ درصد را به ازاء هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال اعلام کرد.
بیش از ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت محصولات باغی و زراعی می‌رود.