- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

ورامین فاقد سوله مدیریت بحران است

به گزارش ندای وارنا؛ [1] حسین دهقان شهردار ورامین روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران که با حضور معاون استاندار تهران در محل فرماندار ورامین برگزار شد اظهار کرد: سوله مدیریت بحران شهرستان ورامین سال‌هاست که در اختیار نیروی انتظامی قرار دارد و در صورت بروز حادثه، نمی‌توان مرکزی را برای مدیریت بحران در نظر گرفت و لازم است تا هر چه سریعتر، نیروی انتظامی این مرکز را به شهرداری پس دهد.

وی با اشاره به این که شهرستان ورامین فاقد آرامستان عمومی است افزود: برای احداث آرامستان ۲۵ هکتاری ورامین، زمینی در منطقه چاله‌غازان در نظر گرفته شده که راه‌اندازی آن به صدور مجوز حفر چاه نیاز دارد.

دهقان تصریح کرد: یکی از مشکلات شهرداری ورامین در آبیاری فضای سبز، حفر چاه آب مجزا است ولی با وجود مشکلاتی که شهرداری در حوزه تأمین اعتبارات دارد، آب منطقه‌ای سالانه ۳ میلیارد ریال بابت حق نظارت مطالبه دارد که کاهش این هزینه، کمک زیادی به شهرداری است.

شهردار ورامین بیان کرد: با وجود آن که کمربندی شمالی ورامین- پیشوا در حوزه سیاسی شهرستان پیشوا قرار دارد ولی شهرداری ورامین آماده است برای کم شدن حوادث رانندگی و کمک به تأمین روشنایی این محور، مدیریت آن را در حفظ و نگهداری در اختیار گیرد.

وی گفت: به منظور سهولت تردد خودروهای جنوب‌شرق تهران، پروژه کمربندی جنوبی ورامین به طول ۸ کیلومتر آغاز گردید و بخشی از آن به بهره برداری رسیده است، با تکمیل ۵ کیلومتر باقیمانده این کمربندی، این محور مهم به کمربندی جنوبی قرچک متصل و مشکل ترافیک این منطقه برطرف می‌شود.

وی با اشاره به این که شهرداری ورامین ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرده بیان کرد: در حال حاضر اجرای ۴۳ پروژه عمرانی در حوزه شهرداری ورامین عملیاتی شده که ۸ پروژه نیمه تمام مانده است.