- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان در سال ۱۴۰۰

به گزارش ندای وارنا؛ [1] سید جواد ساداتی نژاد گفت: با مذاکرات در تلفیق و تلاش‌های وافر کمیسیون از محل تبصره ۱۴ پیشنهاد ۹ هزار میلیارد تومان مابه تفاوت یارانه به بخش کشاورزی داده شده است، در سال ۱۴۰۰ می‌توانیم بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان از این محل به غیر از تسهیلات بانک کشاورزی تسهیلات ارزان قیمتی را به توسعه گلخانه و آبزی پروری اضافه کرده است.

ساداتی نژاد اظهار داشت: در اولویت نخست بایستی قطب‌های مهم کشاورزی کشور را دید تا بتوانیم مسائل و مشکلات آن را در حوزه نظارت و قانون گذاری مجلس احصاء کرد. با توجه به عزم کمیسیون کشاورزی و نگاه این دوره مجلس به کشاورزی تمام تلاشمان را در ایجاد فرصت برای کمک به توسعه کشاورزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سه ماه اول مجلس یازدهم احصاء خرید تضمینی گندم اتفاق افتاد که این نشان دهنده این است که مجلس نقش مهمی در حوزه اقتصاد کشاورزی دارد.

ساداتی نژاد افزود: یک فراموشی و عقب ماندگی در حوزه سرمایه گذاری کشاورزی وجود دارد که بایستی جبران شود؛ با مذاکرات در تلفیق و تلاش‌های وافر کمیسیون از محل تبصره ۱۴ پیشنهاد ۹ هزار میلیارد تومان ماوالتفاوت یارانه به بخش کشاورزی داده شده است.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۰ می‌توانیم بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان از این محل به غیر از تسهیلات بانک کشاورزی تسهیلات ارزان قیمتی را به توسعه گلخانه و آبزی پروری اضافه کرده که بخشی از آن به هرمزگان تعلق می‌گیرد.