- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

پلمب یک واحد آلاینده غیرمجاز در قرچک

به گزارش ندای وارنا؛ [1]محمد طاهر ظاهری رئیس اداره محیط زیست شهرستان قرچک  گفت  در قرچک اظهار داشت: تعداد زیادی از دباغی های غیر مجاز روستای ولی آباد در سال های گذشته با دستور دستگاه قضائی شهرستان پلمب شده بودند.

وی افزود: ادامه فعالیت این واحد ها باید در شهرک سالاریه ادامه پیدا کند چرا که دباغی ها از مواد شیمایی خطرناک برای پاکسازی استفاده می کنند.

ظاهریگفت: بعد از پلمب این واحدهای غیر مجاز در سالهای قبل یک واحد غیر مجاز دباغی در همان منطقه شروع به فعالیت می کند که با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضائی شهرستان و شبکه بهداشت ودرمان شهرستان این واحد غیر مجاز پلمب شد.

وی بیان داشت: طی گشت هایی که از سطح شهرستان توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک صورت می گرفت مشخص شد یک واحد دباغی غیرمجاز که با رهاسازی فاضلاب صنعتی به اراضی کشاورزی دچار تخلف شده و با دستور دستگاه قضائی پلمب شد.

وی ادامه داد: واحدهای دباغی روستای ولی آباد مجوز فعالیت ندارند و حتی در زمان فعالیت اقدام به رفع آلایندگی نکردند و خسارت زیادی به زمین های اطراف وارد آوردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، فاضلاب دباغی به دلیل داشتن مواد شیمیایی خطرناکی از قبیل کروم آلودگی بسیار بالایی داشته و موجب بروز انواع سرطان در انسان می شود.

منبع :مهر

انتهای پیام/