- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه های آبخیزداری استان تهران

به گزارش ندای وارنا؛ [1]علی کیان پیش از ظهر سه شنیه در جریان بازدید از پروژه کنترل و پخش سیلاب در حوزه آبخیز «سنگ تراشان» شهرستان ری در جمع خبرنگاران از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در حال اجرا خبرداد.

وی با بیان اینکه ۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در حوزه های آبخیز استان تهران در حال اجرا می باشد افزود: با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری ضمن مدیریت سیلاب، خسارات و تبعات سیل به طور محسوسی کاهش یافته و علاوه بر حفظ منابع پایه (آب و خاک) سفره های آب زیر زمینی نیز تقویت می شود.

کیان به حجم عملیات انجام شده در پروژه مورد بازدید اشاره کرد و اظهار داشت: در این پروژه ۸۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی برای ایجاد پشته های خاکی با تراکم ۸۵ درصد و احداث سازه سنگی – ملاتی به حجم حدودی ۵ هزار مترمکعب برای احداث بند انحرافی و سرریزهای روی پشته ها انجام خواهد شد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران در ادامه یادآور شد: در این پروژه حدود ۱۷۰ هکتار عملیات بیولوژیک در قالب بوته کاری با گونه آتریپلکس به مرحله اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ارتباط با مزایای این پروژه بیان داشت: با اجرای این پروژه علاوه بر ایمن سازی مراکز سکونتی و صنعتی پائین دست و اتوبان تهران – مشهد در برابر خطرات سیل، آبخوان های دشت ورامین که از دشت های بحرانی کشور محسوب می شود نیز تغذیه خواهد شد.

منبع :مهر

انتهای پیام/