- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

پیش از شروع ساخت‌وساز غیرمجاز با آن برخورد شود

به گزارش ندای وارنا؛ [1] محمد داداش‌زاده روز یک‌شنبه در دیدار با فرماندار و مسئولان ورامین گفت: اقتصاد ورامین برپایه کشاورزی است و هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری، مشکلات عدیده‌ای را برای شهرستان به همراه می‌آورد.

وی اظهار کرد: منابع شهرستان محدود است و برخی از افراد سودجو برای کسب درآمد، اراضی مرغوب کشاورزی را با ساخت و ساز غیر مجاز نابود می‌کنند که برای مقابله با آن لازم است تا پیش از آغاز عملیات ساخت، با آن مقابله و پیشگیری کرد.

داداش‌زاده با اشاره به تخریب ده‌ها باغ‌ویلا در مناطق مختلف بخش جوادآباد گفت: کشاورزی غذای مردم را تأمین می‌کند و دخل و تصرف در آن، اقتصاد شهرستان را با چالش جدی مواجه می‌کند لذا تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه جوادآباد بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی تخریب می‌شود.

وی گفت: با تشکیل گروه بازرسی که با دستور فرماندار شهرستان ورامین فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش بیشتر ادارات مرتبط از جمله جهاد کشاورزی می‌توان با پدیده تغییر کاربری اراضی مقابله کرد.

رئیس دادگاه بخش جوادآباد ورامین گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۰ پرونده به دادگاه بخش جوادآباد وارد شده بود که به دلیل بافت سنتی منطقه و همراهی مردم، اغلب این پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال، تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه جوادآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که این امر می‌تواند به دلیل شیوع ویروس کرونا و سازش پرونده‌ها در شورای حل اختلاف باشد.

بخش جوادآباد به عنوان وسیع‌ترین بخش استان تهران در ۱۲ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در حاشیه محور قم- گرمسار واقع شده است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از صد مورد ساخت و ساز غیر مجاز در بخش جوادآباد ورامین با حکم قضایی تخریب شده است.