- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

کارخانه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۴۰ هزار عدد در ورامین افتتاح شد

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حسین کاغذلو امروز در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه تولید ماسک در شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه تولید ماسک سه لایه و تجهیزات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده و روزانه ۴۰ هزار ماسک سه لایه استاندارد تولید می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت کنونی این کارخانه بیان کرد: در این کارخانه روزانه ۱۰ هزار عدد پد الکلی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

فرماندار شهرستان ورامین افزود: در این کارخانه علاوه بر ماسک و پد الکلی، محصولات پزشکی نظیر واکر، عصا، توالت فرنگی و دستگاه بخور سرد به عنوان نخستین کارخانه کشور تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

 کاغذلو همچنین تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، به زودی خط تولید ماسک N95 این کارخانه نیز راه‌اندازی شده و بخش مهّمی از نیاز مراکز درمانی به این کالای تخصصی تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: این کارخانه در یک شیفت کاری به این میزان از تولید دست یافته که با تأمین مواد اولیه، به ظرفیت تولیدی آن افزوده شده و بسیاری از نیازهای استان تهران تأمین می‌شود.

فرماندار شهرستان ورامین در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه تولیدی مشغول به کار می‌باشند و با راه‌اندازی خط تولید ماسک N95 تعداد شاغلین این کارخانه به ۸۵ نفر افزایش پیدا می‌کند.