- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

کشت مجدد گندمکاران ورامین در انتظار نقدینگی

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  فصل برداشت محصول گندم امسال در جنوب‌شرق تهران از خردادماه آغاز شد و با نرخ‌گذاری مناسب از سوی دولت، بسیاری از کشاورزان محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دادند.
دولت امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و خرید هر کیلوگرم گندم دُروم یعنی ویژه تولید ماکارونی را ۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین کرده و بر همین اساس استقبال کشاورزان از تحویل دادن محصول گندم خود به مراکز خرید افزایش یافته است.
با اقدامات مؤثر صورت گرفته از سوی مسوولان اداره غله جنوب‌شرق استان تهران، کشاورزان این بخش از استان تاکنون هفت هزار تن بیشتر از سال قبل محصول خود را به مراکز دولتی تحویل داده‌اند.
یکی از کشاورزان ورامینی می‌گوید: مراکز خرید در زمان تحویل اطمینان دادند که پول محصول در اسرع وقت به حساب کشاورزان واریز می‌شود ولی تاکنون این امر محقق نشده است.
مجید هداوند افزود: کشاورزان منطقه با برداشت محصول گندم برای کاشت محصولات بعدی نظیر ذرت آماده می‌شوند ولی کمبود نقدینگی کشاورزان را با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی از مسوولان خواست تا موضوع پرداخت مطالبه‌های گندم‌کاران را پیگیری کرده و مشکلات نصیرن را در تأمین نقدینگی برطرف کنند.

پرداخت بیش از ۲۳ میلیارد تومان از مطالبه‌های کشاورزان
رییس اداره سیلو و غله جنوب‌شرق استان تهران نیز گفت: تاکنون ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از پول خرید گندم کشاورزان جنوب‌شرق استان تهران پرداخت شده است.
محمد گلدستانی افزود: با آغاز زمان برداشت محصول گندم در جنوب‌شرق استان تهران، بسیاری از کشاورزان گندم مازاد بر نیاز خود را به چهار مرکز خرید دولتی در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت تحویل داده‌اند و تلاش شده است تا مطالبه‌های نصیرن واریز شود.
وی گفت: کلیه مطالبه کشاورزانی که محصول خود را تا ۲۱ خرداد ماه به مراکز دولتی تحویل داده‌اند به حساب نصیرن واریز شده است.

رییس اداره سیلو و غله جنوب‌شرق استان تهران: نامه‌ای به استاندار تهران ارسال شده تا با حمایت مسوولان استانی، مطالبه‌های دیگر کشاورزان نیز در کمترین زمان پرداخت شود.

گلدستانی اظهار کرد: با دستور  فرماندار ورامین نامه‌ای به استاندار تهران ارسال شده تا با حمایت مسوولان استانی، مطالبه‌های دیگر کشاورزان نیز در کمترین زمان پرداخت شود.
وی گفت: کشاورزان جنوب‌شرق استان تهران تاکنون بیش از ۶۰ هزار تن محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی تحویل داده‌اند که این میزان هفت هزار تن بیشتر از کل محصول خریداری شده در فصل زراعی گذشته است.
رئیس اداره سیلو و غله جنوب‌شرق استان تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد از اراضی زیرکشت گندم در این بخش از استان تهران تاکنون برداشت نشده، میزان محصول خریداری شده در پایان فصل به مراتب بیشتر از سال قبل خواهد بود.
امسال بیش از ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت زیرکشت گندم رفته بود.