- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

کمبود فضای مطالعه در قرچک باید جبران شود

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه قرچک به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام و ائمه اطهار همواره به مطالعه و کتابخوانی تاکید داشته و این مهم به دلیل نقش مطالعه در پیشرفت و توسعه است.
وی تصریح کرد: شهرستان قرچک با وجود ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ، تنها ۴ کتابخانه با ۸۱ هزار جلد کتاب دارد که این تعداد کتاب جوابگوی نیاز شهرستان نیست.
حجت الاسلام اسماعیلی اظهار داشت: بر اساس استانداردها، قرچک برای داشتن حداقل امکانات و فضای مطالعه به چهار کتابخانه جدید نیاز دارد که امید می رود با همت مسئولان این مهم محقق شود.
وی افزود: کمبود فضای کتابخانه عمومی در قرچک باعث شده تا تنها ۷ هزار و ۲۰۰ نفر عضو فعال کتابخانه باشند که این امر باعث سرانه کم مطالعه در شهرستان می شود.
وی یکی از مشکلات شهرستان قرچک را نداشتن آرامستان عمومی دانست و افزود: مردم شهرستان برای دفن اموات خود با مشکل مواجه بودند که اقدام شهرداری و شورای اسلامی در تملک زمین مورد نیاز و نیز دیوار کشی آن نوید حل مشکل را می دهد.
امام جمعه قرچک با اشاره به اعدام مفسدان اقتصادی در هفته اخیر گفت: اقدام شجاعانه دستگاه قضایی در برخورد با اختلال ‌گران اقتصادی بار دیگر امید را به جامعه بازگرداند.
اسماعیلی افزود: دستگاه قضایی باید به سطوح پائین دستگاه ها نیز ورود پیدا کرده و با کسانی که در محل کار خود کم ‌کاری یا خیانت می‌کنند نیز برخورد کند.قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/