- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

کوتاه شدن دست سودجویان از پارک جنگلی قرچک

به گزارش ندای وارنا؛ [1]احمد فدائی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: : در پی اجرای طرح کاداستر و تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی بوستان جنگلی شهرستان قرچک، دست سودجویان از این بوستان جنگلی ۳۵ هکتاری که دارای ارزشی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است کوتاه شد.

وی افزود: در سال های گذشته اراضی این بوستان بر اساس قوانین مربوطه به عنوان اراضی موات تشخیص داده می شود و اسناد مالکیت آن نیز باطل و برای احداث بوستان جنگلی در اختیار شهرداری قرچک قرار می گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک در ادامه بیان داشت: پس از سال ها که از احداث این بوستان جنگلی می گذرد تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف منفعت طلبی و سودجوئی به استناد اسناد باطله اقدام به طرح شکایت علیه شهرداری قرچک مبنی بر قلع و قمع درختان این بوستان و بازستادن اراضی آن و همچنین دریافت خسارت می کنند.

فدایی اضافه کرد: با توجه به این که منابع طبیعی متولی اراضی ملی و موات می باشد به موضوع ورود پیدا کرده و با استفاده از ظرفیت های قانونی و در راستای اجرای طرح کاداستر نسبت به صدور اسناد مالکیت تک برگی این اراضی به نام دولت اقدام می کند و بدین وسیله تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی این بوستان جنگلی قطعیت یافته و به کوتاه شدن دست سودجویان منجر شد.

منبع : مهر

انتهای پیام/