- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

گام های استان تهران برای مقابله با فرونشست زمین/بخش عمده فرونشست ها مربوط به دشت ورامین است

به گزارش ندای وارنا؛ [1] منصور درجاتی در تشریح روند مقابله با پدیده فرونشست در استان تهران، گفت: فرونشست های اتفاق افتاده امروز نتیجه خساراتی است که ۲۰ سال گذشته به زمین وارد کرده ایم؛ اگر بتوانیم جلوی برداشت بی رویه آب را بگیریم و آب را به بستر زمین تزریق کنیم نتایج حاصله آن را ۱۰ سال بعد و درمان قطعی آن را ۲۰ سال بعد مشاهده خواهیم کرد تا شاهد فرونشست زمین نباشیم، لذا باید از همین امروز برای مقابله با این پدید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان تهران در مناطق مختلف شاهد فرونشست زمین هستیم اما بخش عمده آن مربوط  دشت ورامین (جنوب شرقی استان) است. خوشبختانه به دلیل اینکه دو سالی است از خشکسالی شدید فاصله گرفته ایم و تالاب بندعلیخان در ورامین آبگیری شده است، تا حدی این فرونشست‌ها در حال بازسازی است.

وی ادامه داد: در راستای مقابله با این پدیده و برنامه ریزی منطقی و مدون، مطالعات انجام شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است به شکلی که محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی را مشخص کردیم که در آینده تبدیل به یک طرح خواهد شد و قرار است برای نقاطی از استان تهران ممنوعیت بارگذاری اعلام شود تا دیگر در آن مناطق بارگذاری نداشته باشیم.