- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۱۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پیشوا زیر گشت گلخانه قرار دارند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در جلسه رفع موانع تولید استان که با حضور معاون استاندار تهران و تعدادی از مدیران کل برگزار شد، اظهار داشت: پیشوا یکی از قطب‌های کشاورزی استان تهران است و حدود ۴۶درصد از مشاغل شهرستان به این حوزه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ۱۴هزار هکتار از اراضی شهرستان، کشاورزی است که از این مقدار ۱۴۰۰ هکتار زیر کشت گلخانه‌ای قرار دارد و در زمینه توسعه گلخانه‌ها یکی از شهرستان‌های پیشرو هستیم.

فرماندار پیشوا افزود: وجود یک هشتم گلخانه‌های کشور همچنین دامداری‌های نمونه کشوری در شهرستان پیشوا نشان دهنده جایگاه و اهمیت این منطقه در بخش کشاورزی و دامی است که توجه و اهتمام بیشتر مسؤولان برای تقویت این قابلیت‌ها را می‌طلبد.

عباسی خاطرنشان کرد: متأسفانه شهرستان پیشوا از نظر صنعتی با محدودیت‌هایی مواجه است که برای دستیابی به توسعه متوازن و پیشرفت منطقه باید به سمت تقویت صنعت حرکت کنیم.

وی بیان داشت: لازم است شرکت شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاران را به این منطقه هدایت کند تا صنایع تکمیلی بخش کشاورزی تقویت شده و زمینه رونق صنایع بسته بندی و اتصال حلقه‌های مفقوده صنعت و کشاورزی فراهم شود.