- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۳۳ هزارمترمربع از اراضی ملی پیشوا بلاتکلیف احداث بیمارستان است

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حسین عباسی ظهر پنجشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی و مشکلات شهرستان‌های پیشوا، ورامین و قرچک که با حضور محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و فرمانداران، معاونین، بخشداران و شهرداران سه شهرستان، نماینده مردم در مجلس و مدیران کل استانی در فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: پیشوا فاقد تخت بیمارستانی است و برای تحقق این مهم، بیش از ۳۳ هزار مترمربع از اراضی ملی و شهرداری و همچنین مجوز و امتیازاتی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان پیشوا در مرحله نصب سازه متوقف و سال‌هاست که تعطیل مانده است افزود: نیاز مردم شهرستان پیشوا به بیمارستان یک نیاز اساسی است و ضرورت این مهم در زمان شیوع کرونا بیش از گذشته احساس شد.

فرماندار پیشوا عنوان کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال گذشته ضمن سفر به شهرستان پیشوا از پروژه نیمه کارهبیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد و مقرر شد تا هر چه سریع‌تر در جلسه‌ای با حضور مسئولان امر نسبت به تعیین تکلیف این پروژه تصمیم گیری شود ولی امورات مربوط به برگزاری انتخابات و بعد از آن شیوع بیماری کرونا باعث شد تا زمان تشکیل جلسه به تأخیر بیافتد.

عباسی گفت: پیشوا طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ در حوزه تأمین آب شرب با مشکلات متعددی روبه‌رو بود و به منظور رفع این مشکل، از سال گذشته عملیات خط انتقال آب سد ماملو به شهرستان آغاز شد و هزینه این پروژه تاکنون توسط شرکت آب و فاضلاب تأمین شده و برای تکمیل آن از سازمان برنامه و بودجه درخواست اعتبار کردیم که موافقت شد و تخصیص آن نیاز به پیگیری دارد و تا زمان تخصیص باید از محل اعتبارات آبفا ادامه یابد.

وی بیان کرد: پیش بینی شده بود که این پروژه تا ابتدای خرداد سال جاری به اتمام برسد ولی اندکی با تأخیر مواجه شد و در حال حاضر حدود یک و نیم کیلومتر از آن باقی مانده است و طبق اعلام شرکتآبفا جنوب شرقی آب سد ماملو تا ۱۵ تیرماه به پیشوا می‌رسد.

فرماندار پیشوا تصریح کرد: بحث راه‌های مواصلاتی از مسائل مبتلابه شهرستان پیشوا است و در این راستا پروژه جاده آنتنی دسترسی به محور قم گرمسار در سال ۹۱ و در اراضی ملی آغاز و طرح‌های مطالعاتی آن انجام شد که مجری آن راه و شهرسازی است.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر جاده کمربندی از پیشوا فاکتور گرفته شود این شهرستان در بن بست کامل قرار می‌گیرد و باید پیگیری‌ها و اقدامات مطلوب‌تری جهت بهبود وضعیت و توسعه راه‌های مواصلاتی این منطقه انجام شود.