- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۳۷ هیأت اجرایی استان تهران برگزاری انتخابات را بر عهده دارند

شکرالله حسن بیگی روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران مشترک با فرمانداری شهرستان قرچک گفت: روند فعالیت برگزاری انتخابات، به مرحله حساسی رسیده و مقدمات اجرای آن در ۳۷ هیأت اجرایی انجام شده است.

وی اظهار کرد: مرحله ثبت نام از داوطلبان و بررسی صلاحیت‌ افراد در هیأت‌های اجرایی و نظارت بر اساس برنامه زمان‌بندی شده و طبق قانون انجام شده و خروجی آن به اطلاع کلیه افراد رسیده است.

معاون استاندار تهران با اشاره به این که تشکیل هیأت‌های اجرایی در استان تهران و شهر تهران، کاری دشوار و حساس است اظهار کرد: اجرای این بخش از روند برگزاری انتخابات با دقت، همدلی و همراهی تمامی مردم و مسئولان به بهترین شکل ممکن انجام شده و فعالیت شفاف و روشن ستاد انتخابات استان تهران، نتیجه اجرای قانونمند این بخش از انتخابات است.

حسن بیگی تأکید کرد: تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید به این امر واقف باشند که هر نوع تعامل و هماهنگی بین افراد باید بر اساس قانون انجام شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت انتخابات گفت : وظیفه ذاتی و قانونی فرمانداران، برگزاری انتخابات است و بسترسازی مشارکت حداکثری مردم است، وظیفه‌ای ملی است که همه افراد از مردم تا مسئولان باید به آن اهتمام داشته باشند.

حسن بیگی تصریح کرد: در یک‌ماه باقی مانده از زمان برگزاری انتخابات، تمامی امکانات شهرستان‌ها باید برای این رویداد مهم سیاسی بسیج شود تا شاهد انتخاباتی با شکوه، همراه با حضور و مشارکت حداکثری مردم باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به برگزاری نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در این استان گفت: از مجموع ۱۴۴ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۷۰ نفر از ادامه فعالیت انصراف داده و از ۵۸ نفر باقی‌مانده، صلاحیت ۱۶ نفر تأئید شده است.

وی گفت: این افراد برای کسب سه کرسی مجلس خبرگان رهبری در استان تهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.