- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۴۰ تخت بیمارستان شهید ستاری قرچک به بیماران کرونایی اختصاص داشت

به گزارش ندای وارنا؛ [1]  علی اصغر حق پرست  در خصوص عملکرد این بیمارستان طی ایام کرونا اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیمارستان شهید ستاری قرچک یک بخش با ۵ تخت را برای درمان بیماران کرونایی اختصاص داد که به مرور زمان این میزان تا ۴۰ تخت افزایش پیدا کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه این بیمارستان تازه تأسیس است، نیاز بود تجهیزات و اقدامات لازم برای درمان بیماران کرونایی سریع‌تر انجام شود.

حق پرست افزود: در همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا نسبت به کاستی‌ها و ظرفیت‌های بیمارستان برنامه ریزی انجام شد و عملاً پس از پنج روز از ابلاغ وزارت بهداشت بیمارستان ستاری قرچک کاملاً برای درمان بیماران تجهیز شد.

رئیس بیمارستان شهید ستاری قرچک بیان داشت: خوشبختانه در خصوص تجهیزات فردی و پیشگیری پرسنل بیمارستان اعم از کادر اداری و درمانی مشکلی نداشتم به همین دلیل کمترین درگیری بیماری در بین پرسنل مشاهده شد و خوشبختانه هیچ گونه مورد فوتی از میان حافظان سلامت نداشتیم.

وی عنوان داشت: جداسازی محیط بیماران کرونایی، تفکیک ورودی و خروجی بیمارستان، ایجاد اورژانس خاکستری برای بیماران کرونایی و پیگیری تلفنی بیمارانی که در منزل قرنطینه شدند از جمله اقدامات بیمارستان در ایام کرونا است.