- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۵۶۰ کلاس درس به فضای آموزشی شهرستان‌های تهران افزوده می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛ یوسف بهارلو روز سه شنبه در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهارداشت: با بهره‌برداری از این ۵۷ مدرسه ۷۲ هزار متر مربع به مساحت زیربنای فضای آموزشی استان تهران افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۸ طرح احداث فضای آموزش در شهرستان‌های استان تهران در حال انجام است، گفت: علاوه بر این ۵۷ مدرسه، طرح احداث ۹۱ فضای آموزشی نیز در حال اجرا است که در سال‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بهارلو افزود: ۸۰ درصد بودجه فعالیت‌های عمرانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از محل منابع ملی تامین می شود که طی سال گذشته تاکنون شاهد رشد ۲ و نیم برابری در این حوزه هستیم.

خداحافظی مدارس استان تهران با بخاری‌های نفتی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در ادانه یادآور شد: ۹۸ درصد مدارس شهرستان‌های استان به سیستم سوفاژ مجهز شده اند و با تمهیداتی که اندیشه شده مدارسی که در رودهن و دماوند دارای بخاری نفتی بودند از سال تحصیلی جدید به بخاری‌های گازی مجهز خواهند شد.

بهارلو تصریح کرد: آموزش و پرورش به دنبال حذف کامل بخاری‌های گازی از مدارس است چرا که وسایل گرمایشی شعله‌ای خطرات زیادی را برای دانش آموزان دارندضمن اینکه امسال ۷۸ دستگاه سیستم گرمایشی(دیگ حرارتی) دراختیار مدارس استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۴ طرح آموزشی جدید به طور کامل از طرف اداره نوسازی تجهیز شده اند، اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان برای خرید رویه و نشیمن مدارس، یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای تعمیر تجهیزات مدارس، ۶ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان برای تجهیز وسایل تربیت بدنی در مدارس شهرستان‌های استان تهران هزینه شده است.

بهارلو یادآور شد: استانداری تهران در حدود سه میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان نیز برای تجهیز مدارس مناطق محروم در شهرستان‌های بهارستان یک و ۲، ملارد، رباط کریم و فیروکوه به اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بودجه اختصاص داده است.

۹۶ درصد دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران ثبت نام کرده اند

وی در بخش دیگر سخنان در خصوص ثبت نام دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران نیز گفت: تاکنون از ۸۰ درصد دانش آموزان ثبت نام شده اند و کتاب درسی خود را تحویل گرفته اند، چهار درصد باقی مانده دانش آموزان اتباع هستند که مشکل کارت اقامت دارند.

بهارلو اضافه کرد: تمامی دانش آموزان اتباع نیز تا آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس ثبت نام خواهند شد، سیاست اصلی آموزش و پرورش بهرمندی حداکثر دانش آموزان از خدمات آموزشی است.

به گزارش ایرنا، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان و شکرالله حسن بیگی معاون استانداری تهران برگزار شد.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری(ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان(یک و۲) است.