- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۶۰۰ «بی. آر. تی» و ۴۰ تاکسی به زائران اربعین تهران خدمات می دهند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]محمد حسین مقیمی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین حسینی استان تهران با بیان این که حدود ۶۰۰ دستگاه « بی. آر. تی» مسئولیت انتقال مسافران اربعین حسینی در این استان را بر عهده دارد، گفت: ۴۰ دستگاه تاکسی نیز در این زمینه فعال خواهد بود.

وی خواستار کمک بیشتر فرمانداری تهران به ستاد اربعین حسینی در سال جاری شد و گفت: در پی آن هستیم تا تمام ظرفیت شهرستان ری را برای کمک به زائران حسینی به کار بگیریم.

نماینده عالی دولت در ادامه خواستار ارائه خدمات مطلوب تر به زائران اربعین حسینی شد و گفت: باید همه در جهت ارتقا وضعیت خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) تلاش کنیم و در این بین وضعیت بهداشت و نظافت در محل استقرار زائران اربعین در شهر نجف اشرف اهمیت ویژه ای دارد.

مقیمی پس از استماع گزارش معاونین اقتصادی و عمرانی استاندار تهران از بازدید میدانی سایت محل استقرار زائران و فرایند آماده‌ سازی امکانات و تجهیزات به منظور ارائه خدمات به زائران ایرانی، این گزارش را مطلوب توصیف کرد و افزود: خدمات‌رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین توفیق ارزشمندی است، که داوطلبانه و برآمده از میل و علاقه افراد و مدیران است و هیچ اجباری از سوی دولت برای خدمات‌رسانی مدیران در این بخش وجود ندارد.

پیش بینی حضور ۲ میلیون نفر در مراسم ویژه « جاماندگان حسینی» در ری

فرماندار ری نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به برگزاری مراسم ویژه « جاماندگان حسینی» که از سال ۹۳، هر ساله در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود، گفت: در سال اول ۱۰۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند، اما این تعداد در سال ۹۶ از یک میلیون نفر گذشت.

هدایت الله جمالی پور اضافه کرد: امسال پیش بینی می کنیم، که جمعیت شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه از ۲ میلیون نفر نیز عبور کند و این امر لزوم برنامه ریزی مناسب برای برگزاری پرشور مراسم را بیش از پیش اهمیت می بخشد.

وی گفت:  البته پیش‌بینی‌های مختلف صورت گرفته و تمهیدات لازم، از جمله تمهیدات امنیتی فراهم شده است و زائران از ۴ مسیر آزادگان، شهید رجایی و از فداییان اسلام و همچنین ورامین، قرچک و کهریزک به شهرستان ری می آیند، که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد.

منبع : مهر

انتهای پیام/