- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۷۰ پایگاه کمیته امداد زکات فطره مردم ورامین را جمع آوری می کنند

به گزارش ندای وارنا؛ [1] سیداصغر تقوی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی شورای زکات که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: به منظور جمع آوری زکات فطره و کفاره مردم شهرستان ورامین، ۷۰ پایگاه در میادین، معابر، حسینیه ها، مساجد مستقر شده و تا اواخر هفته آینده نسبت به جمع آوری وجوه اقدام می کنند.
وی اظهار داشت: کلیه مراکزی از جمله بهزیستی و مراکز خیریه‌ای که قصد دایرکردن پایگاه جمع آوری زکات فطره دارند می‌باید زیر نظر کمیته امداد فعالیت کرده و بر روی صندوق‌های آنان، هولوگرام نمایش اصالت صندوق نصب شده باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ممانعت از انتقال این بیماری از طریق وجه نقد، لازم است تا تمهیداتی برای استقرار دستگاه کارت‌خوان در پایگاه‌های جمع آوری زکات فطره در نظر گرفته شود تا کمترین تبادل پول نقد صورت گیرد.
تقوی افزود: قطعا نیروی انتظامی با پایگاه‌هایی که بر روی صندوق‌های آنان هولوگرام اصالت نصب نشده باشد برخورد می‌کند.
وی از زکات به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی و ابلاغی مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: پرداخت زکات توسط افراد ثروتمند و متول جامعه ، فقر را از بین می برد.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شورای زکات، تبلیغ و اطلاع رسانی به ویژه در ایام برداشت محصول گندم و جو است که اگر این تبلیغات در محل سیلوها، مراکز جمع آوری گندم، مساجد، حسینیه ها و محل تجمعات مردمی انجام شود نتایج قابل قبولی را پی خواهد داشت.
وی با اشاره به برپایی مراسم نماز عید فطر اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته در شهرستان ورامین، این مراسم بزرگ معنوی، با اولویت در فضای باز مساجد اقامه می‌شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است